مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات؛ موجب شفاف‌سازی امور شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ثبت اطلاعات موقوفات استان زنجان در سامانه موقوفات کشور گفت: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات؛ موجب شفاف‌سازی امور شده است.
کد خبر: ۹۰۵۰۰۲۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ حجت‌الاسلام جعفر جنتی اظهار کرد: یکی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به منظور ثبت اطلاعات موقوفات راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه سامانه جامع موقوفات شامل دو بخش کنترلی؛ نظارتی و برنامه‌ریزی است که بخشی از اطلاعات این سامانه به صورت میدانی و بخش دیگری از آن به صورت وقف‌نامه‌خوانی جمع‌آوری شده است؛ گفت: این سامانه با هدف خدمت به موقوفات؛ حرم مطهر امامزادگان و خدمت به مردم طراحی شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای گردآوری اطلاع جامعی از موقوفات باید همه امورات مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه در سامانه ثبت شود؛ وگرنه تخلف محسوب می‌شود؛ افزود: این سامانه در تمام واحدهای اداره اوقاف کارایی دارد و همه ورودی و خروجی اجرای موقوفات و ... در آن ثبت می‌شود.

جنتی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این سامانه می‌توان از موقوفات به صورت مستمر و به روز گزارش‌گیری کرد؛ گفت: البته این گزارش‌ها قابل پیگیری بوده و بازرسی نیز به دنبال همین موارد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون سامانه جامع اطلاعات موقوفات کشور در 280 شهر فعال است؛ اضافه کرد: هدف اصلی این برنامه محوری و تدوین و ابلاغ کتاب برنامه به ادارات و بخش‌های مختلف است و مهمترین راهبرد آن اجرای اهداف سازمان اوقاف در مسیر تحقق سند راهبردی سازمان اوقاف است؛ هرچند که راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات؛ موجب شفاف‌سازی امور شده است

وی با بیان اینکه تشکیل سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات؛ سنددار کردن موقوفات و بقاع؛ تلاش برای به روز کردن مال‌الاجاره‌ها؛ سطح بندی بقاع؛ تهیه و تدوین طرح توسعه امامزادگان و اطلاع رسانی برون سازمانی و درون سازمانی از جمله این فعالیت‌ها است؛ افزود: در همین راستا اداره اوقاف آمادگی ارائه گزارش به مسؤولان؛ نمایندگان؛ فرمانداران؛ استانداران و مردم را دارد.

گفتنی است؛ در حال حاضر 2 هزار 700 موقوفه و 29 هزار رقبه است؛ طبق آمار حدود 32 موقوفه به حوزه های علمیه اختصاص دارد.

ارسال نظرات