تکمیل طرح‌های بیش از ۸۰ درصد اولویت فرمانداری کهگیلویه

در جلسه شورای برنامه ریزی کهگیلویه عنوان شد؛ اولویت فرمانداری کهگیلویه در تخصیص اعتبار طرح‌هایی با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت کاری است.
کد خبر: ۹۰۵۰۱۱۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲
سرپرست فرمانداری شهرستان کهگیلویه گفت: میزان کل اعتبارات اختصاص یافته به کهگیلویه ۵۹ میلیاردتکمیل طرح‌های بیش از ۸۰ درصد اولویت فرمانداری کهگیلویه و ۸۸۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است.
جعفر نیکبخت افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای روستا‌های فاقد دهیاری شهرستان در نظر گرفته شده است که به سرفصل اعتبارات شهرستان اضافه می‌شود.
وی ادامه داد: این اعتبار بین دو اداره امورعشایری و بنیاد مسکن شهرستان توزیع می‌شود.
نیکبخت با بیان اینکه بیش‌ترین اعتبارات شهرستان در دو حوزه آب و راه‌های ارتباطی پیش بینی شده است، گفت: اولویت این فرمانداری در اختصاص اعتبارات برای پروژه‌های با پیشرفت کاری بیش از ۸۰ درصد است.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی هم گفت: علی رغم همه مشکلات، عقب ماندگی‌ها و تاخیر در اجرای طرح‌های ملی و استانی امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت بسیار خوبی در اجرای این طرح‌ها وجود داشت.
عدل هاشمی پور افزود: نسبت به سال گذشته بین ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش اعتبارات استانی وجود داشت که امیدوارم این اعتبارات به خوبی مدیریت شوند.
وی با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان کهگیلویه گفت: ما باید با جدیت بحث اتمام پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام را پیگیری و مدیریت کنیم و اولویت بندی انجام شده در حوزه‌های راهسازی، کشاورزی، آب شرب باید انجام شود و همه باید تلاش کنند تا اعتبارات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص یابد تا پروژه‌ها طبق برنامه زمانبندی به بهره برداری برسد.
هاشمی پور با بیان اینکه پروژه باید به صورت کامل تکمیل شود و سپس به بهره برداری برسد، افزود: مسئولان استانی و شهرستانی باید دقت کنند که پروژه‌هایی که ۵ تا ۱۰ درصد از پیشرفت فیزیکی آن‌ها مانده است افتتاح نشوند، چون از دیدگاه مردم این کار مناسب نیست.
وی با بیان اینکه جاده دهدشت به سوق در هفته دولت تمام نمی‌شود، عنوان کرد: دو یا سه هفته پس از هفته دولت هم می‌توانیم پروژه گازرسانی به دیشموک و چاروسا و هم جاده دهدشت - سوق را افتتاح کنیم.
هاشمی پور ادامه داد: در آینده نزدیک طرح‌های مناسبی مانند سد کوهبرد، جاده دهدشت – سوق، تکمیل طرح‌های بیش از ۸۰ درصد اولویت فرمانداری کهگیلویه گازرسانی به دیشموک و چاروسا و سد ایلی آباد، ورودی چهار خطه لیکک به تشان، تامین آب سرفاریاب و تصفیه خانه سرفاریاب به بهره برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه وضعیت اعتبارات علی رغم همه مشکلاتی و منابع مالی محدود دولت نسبت به گذشته بهتر است، گفت: در برخی موارد میزان اعتبارات بین ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشته اند.

هاشمی پور با بیان اینکه با منابع محدود دولت نمی‌توان مشکلات و عقب ماندگی را برطرف کرد، تاکید کرد: باید از بخش خصوصی، سرمایه گذاران و خیرین کمک گرفته شود.
وی ضمن گلایه شدید از ادارات کل راه و شهرسازی و وزرش و جوانان گفت: با وجود اینکه مجوز چند چمن مصنوعی و سالن ورزشی چند منظوره از بودجه نفت و خارج از بودجه استان دریافت شد، اما متاسفانه خروجی خوبی نداشته است.
هاشمی پور ادامه داد: امیدوارم مدیر کل ورزش و جوانان استان سریعتر وضعیت ۸ زمین چمن مصنوعی را که وزیر نفت به ما وعده دادند مشخص کند.
وی با بیان اینکه پروژه‌های راه سازی این شهرستان به صورت جدی مورد توجه مدیرکل راه و شهرسازی استان قرار گیرد اضافه کرد: اطلاعات دریافتی حکایت می‌کند که قرار است اعتباری از پروژه جاده دهدشت – سوق جابجا شود، به هیج وجه کسی اجازه ندارد اعتباری از جاده سوق را کاهش دهد و به جای دیگری منتقل کند.
ارسال نظرات