روایتی از پدر مددجو شهید مدافع وطن:

یک فرزندم شهید شد و همچنان من و فرزندانم برای دفاع از خاک میهن می جنگیم

پدر شهید مدافع وطن گفت: تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم؛ مرزهایمان را رها نمی کنیم و تنها آرزوی من و دیگر فرزندانم دفاع از خاک میهن برای رسیدن به فیض شهادت است.
کد خبر: ۹۰۵۰۴۰۲
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان، پدر شهید محمد ایوب ریگی معروف به گمشاد زهی چند روز پس از عید فطر سال جاری، ساعت ۳ بامداد خانواده شهید خبر شهادت پسرشان را که به صورت داوطلبانه به عنوان مدافع وطن در بخش مرزی شهرستان میرجاوه از توابع استان سیستان و بلوچستان مشغول خدمت بود را شنیدند خبری که پدر و مادر پس از شنیدن آن اظهار رضایت کردند و تا به امروز خداوند را به خاطر موفقیت فرزندش در عملیات و این نعمت بزرگ سپاس می‌گویند.

خانواده شهید آرام، صبور، دلسوز و در منزل خشتی و گلی زندگی می‌کنند. زندگی صاف، ساده و بی آلایشی دارند. پدر خودش کشاورز است و مادر خانه دار البته شهید در منزل برادراش زندگی می‌کرد تا در نتیجه بتواند با ادامه تحصیل و کسب و کار سرمایه جمع کند و برای رفاه خانواده خود خانه خریداری کند.

تازه دوسال از ازدواجشان می‌گذرد هنوز با وجود آنکه اثاثیه کمی داشت بعضی وسایل باز نشده و دست نخورده گوشه اتاق است؛ او چند روز بعد از عید سعید فطر به شهادت می‌رسد و فرصتی برای باز کردن با کودک خردسال‌اش را پیدا نمی‌کند، "شهید محمدعیوب ریگی" معروف به "گمشاد زهی"، از مدافعان وطن روز سه شنبه ۴ تیر ۹۷ به دست گروهک تکفیری به مقام رفیع شهادت نائل شد.

پدر شهید مددجو کمیته امداد شهرستان میرجاوه گفت: فرزندم محمد خالصانه برای خدا فعالیت می‌کرد خودش خواست در این راه برود و شهید شود،او را تقدیم خداوند کردم، خودش او را داد و خودش گرفت از شنیدن خبر شهادتش راضی هستم.

وی افزود: فرزندم از زمانی که کلاس اول دبستان بود اهل نماز و روزه و نماز شب بود همیشه وضو داشت تا زمانی که نماز نمی‌خواند مشغول امور زندگی نمی‌شد خوش اخلاق، مهربان بود بسیار به دوستان و آشنایان احترام می‌گذاشت اهل دعوا نبود و از اطرافیان خود خواهش می‌کرد که ما مسلمان و برادر هستیم از دعوا پرویز کنید. هیچگاه هزینه‌های تحصیلی و امور زندگی خود را از من طلب نمی‌کرد و می‌گفت: شما پیر و افتاده هستید نمی‌توانید هزینه‌های من را تامین کنید.

پدر شهید محمد ریگی ادامه داد: تمام برادران و همسرش از او راضی هستند و دعای مغفرت برای ایشان از رب العالمین طلب می‌کنند.

وی یادآور شد: خبر شهادتش را همرزمانش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج اطلاع دادند که در این احساس سنگینی بار مصیبت خداوند را سپاس گفتم که بهترین فرزندم به بهترین افتخار یعنی شهادت نائل آمد.

پدر شهید محمد ریگی افزود: شهید پس از فراغت از وظیفه بسیج و مرزبانی در کار‌های کشاورزی، دامداری به بنده کمک می‌کرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد اسلامی بودند یک ماه قبل از شهادت موقعیتی فراهم شد تا در بیمارستان شهرستان میرجاوه استخدام شوند که ایشان گفتند با توجه به شرایط منطقه حاضر نیستند بسیج را ترک و شغل دیگری انتخاب کنند و با توکل به خداوند در راه دفاع از خاک وطن خدمت می‌کند.
ارسال نظرات