خبرهای داغ:
معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد

ضرورت تمرکز بر ایجاد اشتغال پایدار با رصد فضای کسب و کار

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اشتغال استان، ایجاد اشتغال پایدار را از دغدغه‌های اصلی مدیران ارشد استان دانست و گفت: باید همه برای ایجاد اشتغال پایدار به‌صورت جدی تمرکز کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۲۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی استانداری، علی جهانگیری اظهار کرد: بیش از 80 درصد مراجعات مردمی به مسئولان استان مربوطه به اشتغال است و این موضوع وظیفه ما را برای پیگیری امور سنگین‌تر می‌کند تا در کنار مردم برای حل مشکلات آن‌ها قدم برداریم.

وی افزود: با پاراف کردن نامه‌ها کاری نمی‌توان به‌پیش برد بلکه باید برای ایجاد اشتغال پایدار به‌صورت جدی برنامه‌ریزی کنیم تا تعداد اشتغال بیشتری را بتوانیم ایجاد کنیم.
جهانگیری ضمن تأکید بر احصا میزان عرضه و تقاضای اشتغال در استان خاطرنشان کرد: باید با رصد دقیق فضای کسب‌وکار و مسائل مرتبط با موضوع اشتغال برنامه‌ای جهادی برای ایجاد اشتغال تدوین و عملیاتی شود چراکه حتی یک روز اشتغال زودتر افراد بیکار هم برای ما مهم است.

وی بابیان اینکه کارگری که دست‌خالی به منزل برمی‌گردد، برای ما بسیار شرمنده کننده است خاطرنشان کرد: مدیران، یک‌لحظه خود را به‌جای این افراد بیکار بگذارند و وقت و انرژی بیشتری را برای اشتغال بیکاران بگذارند.

جهانگیری روند اعطای تسهیلات اشتغال در حوزه‌های مختلف روستایی، فراگیر و ... را مطلوب ارزیابی نکرد و گفت: انتظارها از سازمان‌های متولی و بانک‌ها بیش از این است، فرصت جذب تسهیلات اشتغال  تنها تا آخر شهریور فراهم است و هفته‌های آخر شهریور، در صورت نیاز برخی محدودیت‌ها را برمی‌داریم تا هر شهرستانی که توان جذب بالایی دارد بتواند از این فرصت استفاده کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها