نماینده مردم خمین:

طرح شفاف سازی آراء نمایندگان نیازمند کار کارشناسی /۶ نماینده مرکزی مخالف شفافیت عملکرد خود هستند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفاف سازی آراء نمایندگان در مجلس به کار کارشناسی بیشتری نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۵۰۶۹۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ طرح یک فوریتی شفافیت آراء نمایندگان مجلس ۱۷ مردادماه امسال، با ۲۹ امضاء به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد.

بر اساس این طرح، در صورت تصویب، هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی موظف است تا اسامی نمایندگان مخالف، موافق و ممتنع و افرادی که در رای گیری شرکت نمی کنند و نوع گیری که در صحن انجام می شود را به استثنا موارد ذکر شده در ماده ۱۲۲ آئین نامه داخلی به همراه مشروح مذاکرات که در روزنامه رسمی کشور بلافاصله منتشر کنند.

از مجموع هفت نماینده استان مرکزی فقط علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس پای این طرح را امضاء کرده است.

محمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح شفاف سازی آراء نمایندگان در مجلس گفت: طرح شفاف سازی آراء نمایندگان در مجلس به کار کارشناسی بیشتری برای اجرا نیاز دارد.

رضایی با اشاره به اینکه شاید در مواردی نیاز به آشکار شدن رای نمایندگان نباشد اظهار کرد: ممکن است در مواردی آشکار شدن رای نمایندگان به منافع و مصالح کشور نباشد.

وی با بیان اینکه طرح شفاف سازی آراء نمایندگان در مجلس دارای مزایا و معایبی است و نباید شتاب زده طرح اجرایی شود، ادامه داد: باید معایب و محاسن طرح سنجیده شود و در صورت ضرورت اجرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست های خارجی مجلس با تاکید بر اینکه در صورت آشکار شدن رای نمایندگان ممکن است باعث رو در وايسي نمایندگان شود افزود: این موضوع باعث می شود که نمایندگان نظرات واقعی خودشان را اعمال نکنند.

نماینده مردم خمین با اشاره به اینکه شفافیت در همه زمینه ها در کشور لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: باید به گونه ای اقدام کرد که نتیجه آن به صلاح ملت و نظام باشد.

ارسال نظرات