استاندار کردستان:

بازارچه مرزی سیف قطعا بازگشایی می‌شود

استاندار کردستان با بیان اینکه پیگیر حل مشکلات سرمایه گذاران، دخانیات سقز و سایر مسائل مطرح شده خواهم بود، تاکید کرد: بازارچه مرزی سیف قطعا بازگشایی و بزودی موافقت نامه امضا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۵۰۷۵۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بهمن مرادنیا در نشست با اصحاب رسانه شهرستان سقز، با بیان اینکه رسانه‌ها بهترین منبع برای انتشار و پیگیری مطالبات مردم هستند، گفت: خبرنگاران صدای مردم اند و مسئولان باید به جایگاه ویژه آنان توجه کنند.

وی افزود: هیچ نهادی حق شکایت از خبرنگاران را ندارد و نباید برخورد قهری با رسانه‌ها و خبرنگاران صورت بگیرد.

استاندار کردستان، با بیان اینکه صادر کردن کارت‌های مرزنشینی از کار‌های ارزشمند دولت در سطح استان بوده است، گفت: از محل ترخیص حدود ۱۶۰ میلیارد تومان کالا در بازارچه‌های باشماق و سیرانبند تاکنون ۴۹ میلیارد تومان پول به حساب ۲۳ هزار خانوار مرزنشین استان واریز شده است.

وی اعلام کرد: امسال از مزایای فروش سوخت، ۱۰ میلیارد تومان به حساب ۱۸ هزار خانوار کردستانی واریز می‌شود.

استاندار کردستان، در ادامه از مسئولان خواست در راستای جلوگیری از قاچاق و کنترل بازار به جد تلاش کنند.

مرادنیا تملک زمین فرودگاه سقز، شروع عملیات ساخت ترمینال این شهرستان و ادامه باند، را از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان سقز دانست و گفت: این فرودگاه استاندارد و متناسب با نیاز‌های منطقه خواهد بود.

وی همچنین گفت: معتقدم تا زمانی که منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان به ثمر ننشیند، نباید دنبال کار‌های تکراری همچون منطقه اقتصادی در سقز و بیجار بود و تاکنون چیزی در این رابطه به ما اعلام نشده و از تصمیمات دولت و مجلس در این رابطه اطلاعی ندارم.

استاندار کردستان با بیان اینکه پیگیر حل مشکلات سرمایه گذاران، دخانیات سقز و سایر مسائل مطرح شده خواهم بود، تاکید کرد: بازارچه مرزی سیف قطعا بازگشایی و بزودی موافقت نامه امضا می‌شود.

در این نشست خبرنگاران مواردی همچون: تسریع در معرفی فرماندار ویژه سقز، کارشکنی در ارائه تسهیلات به برخی طرح‌ها از جمله مجتمع زاگرس، لزوم برخورد با مدیران متخلف و ضعیف، توجه به اصحاب رسانه، توجه ویژه به توسعه اقتصادی سقز، تاسیس دفتر خبری صدا و سیما، توسعه گردشگری شهرستان، ماندگاری بیشتر پزشکان در مناطق محروم، از سرگیری دوباره عملیات عمرانی بازارچه سیف، تسهیل گری در اعطای وام‌های ازدواج و اشتغال، لزوم رونق اقتصادی و گشایش بازارچه‌های مرزی، بوروکراسی در مسیر سرمایه گذاری و طرح‌های گردشگری از جمله کنار سد چراغ ویس، افزایش حقابه شهرستان، وضعیت فرودگاه و کنارگذر سقز، تغییرات مدیران، ضرورت دادن اختیارات بیشتر به فرمانداران، چرایی عدم توجه به جایگاه فرمانداری سقز بعنوان معاونت استانداری، راه اندازی نشدن مجتمع دخانیات قدیمی سقز، عدم توجه به نقش رسانه‌ها و روابط عمومی در توسعه، کم توجهی به شهرستان‌ها در برگزاری شب فرهنگی، مشکلات کارت‌های الکترونیکی مرزنشینان، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت خبرنگاران، افزایش اعتبارات عمرانی شهرستان، توجه به مدیران شایسته کورد و اهل سنت، توجه به سند راهبردی روابط عمومی و... را مطرح و خواستار اقدامات لازم شدند.

انتهای پیام/7727

ارسال نظرات
آخرین اخبار