حجت‌الاسلام احدی در نشست بسیج و اقتصاد امن:

قرآن احتکار کننده را به موش تعبیر کرده است

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به تکاپوی اخلاگران اقتصادی برای سودجویی هرچه بیشتر از شرایط کنونی بازار گفت: قرآن احتکار کننده را به موش تعبیر کرده است، چرا که موش هر چه که پیدا کند در یک جایی انبار و ذخیره می‌کند.
کد خبر: ۹۰۵۰۹۴۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احدی صبح امروز (دوشنبه 5 شهریورماه) در نشست هم اندیشی بسیج و اقتصاد امن که در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، به آیه 33 سوره زمر اشاره کرد و گفت: بر اساس این آیه شریفه اگر در نظام حکومت اسلامی مدیریت درستی پیشنهاد شود و گفتار، رفتار و کردار و مجموع آن مدیریت را تصدیق کند، مدیریت آن مجموعه جزو پرهیزگاران است.

وی با بیان اینکه اولین باری که توسعه و رشد اقتصادی مطرح شد، در قرآن بود، اظهار داشت: بر اساس آیه 61 سوره هود می‌فرماید: خداوند زمین را آفرید و آبادانی زمین را به شما واگذار کرد.همچنین حضرت علی(ع) می‌فرماید خداوند مردم را به آباد کردن فرمان داده است تا قوام اقتصادی کشور پویا شود. اسلام به ثبات قیمت‌ها اهمیت می‌دهد و در خطبه 173 نهج‌البلاغه به ثبات قیمت‌ها تاکید شده است.

این مدرس حوزه علمیه قم اظهار داشت:‌ ما علما را دوباره به مساجد فرستاده‌اند. ما در مسائل اقتصادی در کشورهای دیگر از جمله آلمان دعوت می‌شویم، ولی در کشور خودمان دعوت نمی‌شویم. این مسائل را به چه کسی بگوییم؟ ما آخوندها را دوباره به مساجد فرستاده‌اند و از مراجع تقلید و علما برای حل مسائل اقتصادی استفاده نمی‌کنند.

این مدرس حوزه علمیه قم همچنین بیان داشت: یکی از موضوعات مورد تاکید در قرآن، شناخت مسئولیت‌ها و قلمروی آن است و اسلام می‌گوید گنجینه اقتصاد حرفه و شغل است.

وی در پایان با اشاره به تکاپوی اخلاگران اقتصادی برای سودجویی هرچه بیشتر از شرایط کنونی بازار، گفت: قرآن احتکار کننده را به موش تعبیر کرده است، چرا که موش هر چه که پیدا کند در یک جایی انبار و ذخیره می‌کند.

 

ارسال نظرات