استاندار لرستان

بهره برداری از ۵۶ پروژه عمرانی و اقتصادی در هفته دولت

استاندار لرستان گفت: در هفته دولت امسال 56 پروژه با صرف اعتبار حدود 40 میلیارد تومانی شامل پروژه‎های عمرانی و اقتصادی به بهره‎برداری می‎رسد.
کد خبر: ۹۰۵۱۵۰۲
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  سید موسی خادمی  امروز در حاشیه افتتاح پروژه‎های بروجرد به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نداشتن اهلیت و توان لازم مدیریت در بین برخی از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی موجب رکود و تعطیلی این واحدها شده است.

وی عنوان کرد: برخی دیگر از این واحدها به دلیل خارج شدن از مسیر تکنولوژی و یا تغییر بازار کشور بازار فروش خود را از دست داده‎اند.

استاندار لرستان ادامه داد: تعدادی دیگر از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی به دلایلی مانند اعمال تحریم‎ها، شرایط حاکم بر بازار، تغییر در نرخ ارز و سود بانکی با مشکلاتی مواجه شد‎ه‎اند که وظیفه اصلی ما حمایت از این واحدها و احیا و راه‎اندازی دوباره آن‎ها است.

خادمی تاکید کرد: مشکلات هر یک از این واحدها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار می‎گیرد که خوشبختانه تعداد زیادی از آن‎ها مجددأ وارد مدار تولید شده‎اند.

وی در خصوص دو کارخانه سامان کاشی و کاشی جم بروجرد گفت:  کارخانه سامان بدهی بانکی و بیمه‎ای و اختلافاتی با بانک دارد که البته مشکلات آن چندین بار در کمیسیون ملی رفع موانع تولید مطرح شده است.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: البته بخشی از مشکلات این واحد تولیدی رفع شده و بخش دیگر در حال حل شدن است، از طرفی مدیرعامل کارخانه باید به منظور رفع موانع همکاری لازم را با دستگاه‎های اجرایی داشته باشد.

خادمی ادامه داد: با توجه به فوت مالک کارخانه کاشی جم نیاز است که وراث ادامه کار تولید در این واجد را از سر بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هفته دولت امسال 56 پروژه با صرف اعتبار حدود 40 میلیارد تومانی شامل پروژه‎های عمرانی و اقتصادی به بهره‎برداری می‎رسد.

استاندار لرستان با نگاهی به واحدهایی که امروز در بروجرد به بهره‎برداری رسید، افزود: پروژه‎های خوبی شامل یک کارگاه صنایع تبدیلی تولید ارده و واحد تولیدی صنایع پائین دستی پتروشیمی در این شهرستان به بهره‎‎برداری رسید.

خادمی ادامه داد: در هفته دولت امسال در مجموع 204 روستای لرستان گازرسانی می‎شود که امروز و در این راستا پروژه گازرسانی به 27 روستا به بهره‎برداری رسید.

وی بیان کرد: در مجموع پروژه‎های خوبی در هفته دولت در لرستان به بهره‎برداری رسیده و زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار در این استان را فراهم می‎آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات