خبرهای داغ:
امام جمعه اردبیل در میانه:

عبادت بدون اعتقاد و اتصال به امامت، بی معناست

نماینده ولی فقیه در اردبیل در جشن غدیرخم میانه با تشریح دلایل و فلسفه وجودی امامت و ولایت، اظهار کرد: عبادت بدون اعتقاد و اتصال به امامت، بی معناست.
کد خبر: ۹۰۵۱۹۲۷
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله سید حسن عاملی با اشاره به واقعه بزرگ تاریخی غدیر و همچنین واقعه شکافته شدن کعبه و ولادت امیرالمومنین(ع) در خانه خدا، مقام امامت را مقامی غیرقابل توصیف دانست و گفت: تنها خدا می داند که مقام و مرتبه امامت چیست، اوست که امام را نصب می کند و تاج و نور امامت از خداست.

وی پل صراط را صورت انسانیت عنوان کرد و عبور از آن را منوط به ولایت مداری دانست و اظهار کرد: ولایت مفتاح عبادت است و هر کس ولایت را نپذیرد، طواف کعبه هم برایش ارزش و ثمره ای نخواهد داشت.

آیت الله عاملی عبادت و اجتناب از حکومت طاغوت را از ارکان دین دانسته و تاکید کرد: بدون امامت شیرازه دین از هم پاشیده شده و اختلاف ایجاد می شود و عبادت حکومت در زیر سایه طاغوت ارزشی نخواهد داشت.

وی عدم قبول ولایت و امامت را موجب کج فهمی دینی دانست و تصریح کرد: مدافعان حرم در مقابل کج فهمی های دینی جان خویش را فدا کردند همچون امیرالمومنین علی(علیه السلام) و این نوع شهادت، بالاترین و پرارزشترین نوع شهادت است.

عبادت بدون اعتقاد و اتصال به امامت، بی معناست

 جشن بزرگ غدیرخم با حضور بیش از 500 نفر اعم از خواهران و برادران در مسجد جامع شهرستان میانه برگزار شد و سیدمحمد عاملی از مادحین عالیقدر استان اردبیل در این مراسم به مدیحه سرایی پرداخت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها