خبرهای داغ:

زندگینامه شهید «معصومعلی زهدی علیپور»

جهادگر و بسیجی شهید «معصومعلی زهدی علیپور» از روستای اشترجین شهر اسدآباد ۱۱ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید و پیکر پاکش یک سال بعد از شهادت به آغوش وطن بازگشت.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۰۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴

زندگینامه شهید «معصومعلی علیپور»به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، جهادگر و بسیجی شهید «معصومعلی زهدی علیپور» فرزند حاج‌علی متولد ۱۳۲۷ از روستای اشترجین شهر اسدآباد از طفولیت در آغوش خانواده‌ای کاملاً مذهبی رشد کرده بود و از طرفی در محیط روستایی مذهبی نفس های معنوی استنشاق کرده بود که عاری از هرگونه آلودگی فرهنگی و دینی بود جو همه خانواده های اشترجین مذهبی و دینی بود.

شهید «علیپور» در یکی از مقید‌ترین خانواده‌ها به احکام دینی رشد یافته بود.

برادر روحانی شهید «علیپور» سال‌های زیادی مردم منطقه را به راه صلاح و دینداری هدایت کرده و «معصومعلی» نیز از این هدایت‌ها بیشترین بهره را برده بود؛ بنابراین با پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حامیان محکم انقلاب و اهداف امام خمینی(ره) و برای خدمت به مردم انقلابی و محرومین وارد نهاد جهاد سازندگی شد و به خدمت‌رسانی به مناطق محروم پرداخت.

وقتی پنج تن از دانش‌آموزان اسدآباد در قله شنام شهید شدند و پیکرهای پاکشان بجا مانده بود برای اعزام با گروهی که قرار بود به مریوان اعزام و پیکر دانش‌آموزان را آزاد کند اعلام آمادگی کرد اما این گروه به دلیل امور جنگی و دستور فرماندهی سپاه همدان به سرپل ذهاب اعزام و عملیات ۱۱ شهریور را انجام داد.

شهید «علیپور» نیز یکی از این نیروهایی بود که به فرماندهی سردار شهید «علیرضا خزایی» در این عملیات شرکت و در ۱۱ شهریور ۱۳۶۰ به شهادت رسید و پیکر پاکش در منطقه تحت تسلط دشمن باقی ماند و بعد از یک سال با پیشروی ایران در عملیات «فتح المبین» در سال ۱۳۶۱ در جبهه‌های جنوب، عراق از منطقه عقب نشینی و پیکرهای شهید «علیپور» با دیگر شهیدان به آغوش خانواده و مردم شهر بازگشت و در گلزار شهدای اسدآباد آرام گرفت.

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار