تصویب نهایی طرح منطقه ویژه اقتصادی برای گچساران در مجلس

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی رسید.
کد خبر: ۹۰۵۲۹۳۰
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه لایحه یک فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت که در نهایت با کلیات آن موافقت شد.
وی ادامه داد:کلیات این لایحه که پیش از این در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۱۲۷ رای موافق،۵۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع با آن موافقت کردند.
رییس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اضافه کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران گره گشای معضل بیکاری و از عوامل مهم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است که در زمینه‌های مختلف از جمله صنعتی و اقتصادی در این منطقه سرمایه گذاری کنند.
تاجگردون با اشاره به اینکه در منطقه ویژه اقتصادی گچساران علاوه بر کاهش هزینه‌های اجرای طرح‌های اقتصادی، زیرساخت‌های مورد نیاز نیز به نحو مطلوب تری تامین می‌شود. افزود:شهرستان گچساران در بخش‌های مختلف دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است که استفاده از این ظرفیت‌ها اشتغال و توسعه شهرستان را به دنبال دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران وباشت در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار داشتن ۱۳ میدان نفتی با میزان ذخیره نفت خام و تولید ۲۵ درصد نفت خام کشور، از قابلیت‌های گچساران برای اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی است.
ارسال نظرات