جلسه هماهنگی عزاداری دهه اول ماه محرم در اردبیل برگزار شد

بمناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم با حضور مسئولان استانی، فرماندهان سپاه و بسیج و اعضای هئیت امنا و رؤساس محلات ششگانه اولین جلسه هماهنگی دهه اول ماه محرم در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۳۵۶۱
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱

جلسه هماهنگی عزاداری دهه اول ماه محرم در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ بمناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم با حضور مسئولان استانی، فرماندهان سپاه و بسیج و اعضای هئیت امنا و رؤسای محلات ششگانه اولین جلسه هماهنگی دهه اول ماه محرم شامگاه دوشنبه در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل برگزارشد.

سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافعین حرم استان و کشور اظهارداشت: شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافعین حرم همه به عشق سید و‌سرور سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به جبهه های حق علیه باطل رفتند تا ثابت کنند که هنوز راه اسلام و قرآن و راه کربلا ادامه دارد.

سردار بابازاده از اهمیت مراسمات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی در ایام ماه محرم در بین اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: باید با دوری از بدعت های نادرست که در شأن دستگاه اباعبدالحسین (ع) نیست پرهیز کرده و جوانان را به سمت عزاداری و تعزیه داری درست هدایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز پاسداران، مرزداران و رزمندگان غیور اسلام کیلومترها دور در آخرین نقطه صفر مرزی برای حفظ امنیت کشور و منطقه تلاش می کنند افزود: امسال نیز عزاداری های ماه محرم بصورت باشکوه و در امنیت کامل در استان اردبیل برگزار می شود.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری همه روزه مراسم عزاداری ها در حسینیه ثارالله سپاه حضرت    عباس (ع) استان اردبیل خبرداد و افزود: باهمت و‌تلاش هئیت امنا و رؤسای محلات شش گانه اردبیل مراسم عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی با حضور عزاداران محلات شش گانه اردبیل هر شب بصورت باشکوه در حسینیه ثارالله سپاه استان برگزار می شود.

در ادامه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این جلسه با تاکید بر چگونگی مرثیه خوانی و مداحی های درست و به دور از آهنگ های سبک و بی سند در ایام ماه محرم اظهارداشت: شعر های پیام دار عاشورایی باید توسط مداحان استان اردبیل مداحی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده با اشاره به اینکه مداحان ماموریت خطیر و بزرگی را در امر ترویج فرهنگ عاشورایی در بین جامعه و به ویژه جوانان دارند افزود: مداحان باید شور و شعور حسینی را به درستی و خوب در جامعه انعکاس دهند.

وی گفت: دشمنان اسلام امروز از تعزیه داری ها و عزاداری های شور حسینی ما هراسانند و از این موضع بسیار نگرانند، به همین خاطر عزاداری های ما باید به دور از هرگونه بدعت ها و سبک های غلط در جامعه دنبال شود.

 

همچین مدیر کل صداوسیمای مرکز استان اردبیل نیر در جلسه هماهنگی عزاداری دهه اول ماه محرم در سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهارداشت: برنامه های عزاداری ماه محرم در اردبیل بصورت زنده و مستقیم از شبکه استانی و برون مرزی ضبط و پخش خواهد شد.

ملا احمدی با اشاره به اینکه عزاداری های استان اردبیل در سطح کشور و دنیا زبان زد خواص و عام است گفت: ضبط و پخش برنامه های عزاداری ماه محرم طبق سالهای گذشته بصورت منسجم و برنامه ریزی شده انجام خواهد شد.

وی گفت: برنامه عزاداری حسینیه ثارالله که سابقه دیرینه هم دارد هرشب از سیمای استانی بصورت زنده پخش می شود.

ارسال نظرات