اطلاعات آماری 80 درصد رقبات مازندران تکمیل شد

فتحی: در قالب اجرای این طرح تاکنون اطلاعات پایه‌ای مربوط به 78 هزار رقبه ویرایش، تایید و تکمیل شده که بیش از 80 درصد آمار رقبات استان است.
کد خبر: ۹۰۵۳۶۹۰
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، علی فتحی معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه اطلاعات پایه‌ای 110 هزار رقبه این استان که شامل 14 هزار موقوفه متصرفی است تا پایان شهریور ماه 97 در سامانه جامع موقوفات کشور تایید می‌شود، افزود: اطلاعاتی که در سامانه جامع موقوفات کشور وارد می شود شامل تمام مشخصات و ویژگی‌های یک رقبه موقوفه است به نحوی که میزان ارزش، نوع کاربری از لحاظ مسکونی، تجاری و زراعی، محل جغرافیایی و اطلاعات مکانی در این سامانه به ثبت می‌رسد.

وی بیان کرد: اطلاعات مربوط به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) و همچنین تهیه سند مبتنی بر نقشه UTM، تعیین حدود اربعه، نشانی، کُد پستی و سابقه تاریخی رقبه مبنی بر اینکه در چه سالی وقف و یا واگذار شده و اطلاعات سرمایه‌گذاری، از دیگر مواردی است که در سامانه یاد شده وارد می‌شود.

فتحی ادامه داد: همچنین اطلاعات مربوط به سند مالکیت رقبه و تاریخ و نوع سند مالکیت صادر شده، اطلاعات مربوط به موقعیت شهری رقبه، میزان تراکم منطقه، مسیر دسترسی به منطقه و حتی اطلاعات حق و حقوق مستاجر نیز در قالب این طرح ارزیابی و در سامانه موقوفات کشور ثبت می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب اجرای این طرح تاکنون اطلاعات پایه‌ای مربوط به 78 هزار رقبه ویرایش، تایید و تکمیل شده که بیش از 80 درصد آمار رقبات استان است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف مازندران با اشاره به اینکه در سراسر این استان به طور متوسط روزانه 2 هزار رقبه ویرایش می‌شود، گفت: برای برنامه‌ریزی و مدیریت هر چه بهتر املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آنها را در اختیار داشته باشیم تا به تبع آن بهره‌برداری مناسبی از آنها صورت گیرد.
فتحی با بیان اینکه اطلاعات موجود در این سامانه که مربوط به سال‌های گذشته است، نیاز به غربالگری، اصلاح و تکمیل دارد، اظهار کرد: با اجرای این طرح، اطلاعات این حوزه بازنگری و بخش‌های ناقص نیز تکمیل و اصلاح می‌شود.

وی افزود: طرح تکمیل و تایید اطلاعات پایه ای رقبات در قالب فعالیت قرارگاه فدک در استان مازندران انجام می‌شود و این قرارگاه تا پایان شهریورماه جاری فعال است.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف مازندران  گفت: بیش از180 کارمند در استان مازندران به صورت شبانه روز و مستمر برای اجرای این طرح در حال فعالیت هستند و تا پایان شهریورماه 97 اطلاعات مورد نظر تکمیل می‌شود.

فتحی بیان کرد: بیشترین رقبات موقوفات مازندران متعلق به اداره ساری، بابل، قائم‌شهر و آمل است.

به کوچکترین واحد شمارش املاک موقوفه، رقبه می‌گویند که هر موقوفه یا مکان مذهبی ممکن است دارای یک یا چند رقبه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها