پیام تسلیت امام‌جمعه اردکان در پی درگذشت پدر شهید جلیل حمامی

امام‌جمعه اردکان در پیامی، درگذشت پدر بزرگوار شهید جلیل حمامی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۰۵۳۸۰۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، متن پیام به این شرح است؛
بسمه‌تعالی
إِنّا لِلّهِ وَ إِنّا إِلَیهِ راجِعُونَ
خبر ارتحال پدر بزرگوار شهید؛ مرحوم حاج محمد حمامی موجب تأثر و تألم خاطر گردید.
آن فقید سعید، مؤمنی پرتلاش و خیّری نیکوکار بود که علاوه بر فرزند، بخشی از مال خود را نیز درراه خدا ایثار نمود و در عرصه‌های مختلف فرهنگی و بهداشتی، ازجمله اخیراً در ساخت مسجد از خود باقیات‌الصالحات به یادگار گذاشت.
ضمن طلب علوّ درجات برای روح شهید سعید؛ جلیل حمامی و پدر و مادر عزیزش، این مصیبت را به همه بازماندگان به‌ویژه فرزندان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آنان اجر و صبر مسألت می‌نمایم.
سید اسماعیل شاکر
امام‌جمعه اردکان
گفتنی است که شهید جلیل حمّامی فرزند محمد در اولین روز فروردین‌ماه ۱۳۴۷ هجری شمسی در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز در اردکان چشم به جهان گشود. کودکی را در دامن مادری متعهد و متدین پرورش یافت و درس دین‌داری و محبت به اهل‌بیت را از ابتدا همراه والدین٬ با شرکت در مراسم مذهبی ، قرآنی و روضه‌خوانی فراگرفت.
دوره ابتدایی را در دبستان کاتب و دورۀ راهنمایی را در مدرسۀ راهنمایی سعدی اردکان با موفقیت گذارند. علاقۀ به امور فنی موجب شد که دورۀ متوسطه را در هنرستان فنی شهید مطهری در رشته صنایع فلزی شروع کند. سال اوّل را که به پایان رساند ، سنگر شهادت را به‌جای صندلی کلاس برگزید.
در ۱۴ سالگی وارد بسیج شد و بیشتر با بسیجیان بود و واقعاً بسیج را مدرسه عشق می‌دانست. زمانی که جبهه‌های جنگ تحمیلی به رزمنده نیاز داشت، جلیل برای رفتن به جبهه سر از پا نمی‌شناخت.بااینکه کم سن و سال بود و ۱۴ سال بیشتر نداشت،امّا سن عقلی و عرفانی او به‌مراتب بالاتر از این‌ها بود.
طی سه نوبت اعزام ۲۱ ماه و ۲۷ روز از بهترین روزهای زندگی و عمر و جوانی خود را در سنگر جهاد و شهادت گذراند و مسئولیت‌هایی چون تک تیراندازی و کمک آرپی‌جی زنی و سر تیم شناسایی را به عهده گرفت. تا اینکه سرانجام در تاریخ 23 اسفندماه 1363 در عملیات بدر در منطقه هورالهویزه به شدّت مجروح شد و روح بلندش از قفس کوچک جسمش به ملکوت پر کشید و به شهادت ،آرزوی دیرینۀ خود دست‌یافت.
پیکر پاکش در منطقه ماند و علاوه بر افتخار شهادت مدال شهید مفقودالاثر را به گردن آویخت. جسم پاکش در تاریخ 5 اسفندماه 1373 پس از ۱۰سال به وطن بازگشت و پس از تشییع باشکوه توسط مردم قدرشناس اردکان در بهشت شهدا در کنار هم‌رزمانش به خاک سپرده شد.
ارسال نظرات