رئيس اداره اوقاف و امور خیریه استان خبر داد:

سیستان و بلوچستان میزبان زائران پاکستانی

رئيس اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بل چستان گفت: تعداد 2 هزار زائر پاکستاني مشتاق شرکت در آيين عزاداري سرور و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) در کربلاي معلي در قالب نخستين کاروان زائران عاشورا از مرز ميرجاوه وارد اين استان شدند.
کد خبر: ۹۰۵۶۰۸۰
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه استان گفت: همه ساله زوار پاکستانی چند روز قبل از ماه محرم با گذر از سیستان و بلوچستان عازم کربلای معلی می‌شوند.

وی افزود: زائران پاکستانی بعد از ورود به سیستان و بلوچستان در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان یافته و پس از توقف کوتاه و رفع خستگی عازم کشور عراق می‌شوند.

حجت‌الاسلام محسن مومنی مقدم بیان کرد:  ۲  هزار زائر پاکستانی نخستین کاروان عاشورا ظهر امروز از زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان عازم عتبات عالیات شدند.

وی پیش بینی کرد: امسال حدود ۸۰ هزار زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی وارد این استان شده و به کربلا معلی مشرف شوند.
 
مومنی مقدم افزود: این نهاد همه ساله ارائه خدمات مختلف رفاهی، فرهنگی و پزشکی به زائران پاکستانی را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی با حضور ۶ مبلغ اعزامی از قم در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان از دیگر برنامه‌ها در ایام محرم و عاشورا و تاسوعای حسینی است.

 حجت‌الاسلام مهدی هاشمی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی میرجاوه نیز گفت: تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و کربلای معلی به‌عنوان قلب زمین است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی راه این استان به روی زوار پاکستانی برای تشرف به عتبات عالیات باز شده است.

وی افزود: زوار پاکستان در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک این استان گذاشته و گاه شبی را در زائرسرا‌های میرجاوه و زاهدان سپری می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی میرجاوه اظهار داشت: فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به‌ ویژه مردمان دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان‌ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نکنند.
ارسال نظرات