مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت:

عزاداری ۸۳۳ هیئت مذهبی مجوز دار سیستان و بلوچستانی در محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: در محرم امسال، ۸۳۳ هیئت مذهبی با هدف زنده نگه‌داشتن آیین‌های دینی، حفظ شعائر و برپایی مناسبت‌های مذهبی در سطح استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۰۵۶۶۶۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در نشست مسئولین هیئات مذهبی شهرستان زاهدان که به مناسبت محرم‌الحرام ۱۴۴۰ هجری قمری در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد گفت: در حال حاضر ۸۳۳ هیئت مذهبی باهدف زنده نگه‌داشتن آیین‌های دینی، حفظ شعائر و برپایی مناسبت‌های مذهبی در سطح استان فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۱۸۱ هیئت مذهبی در شهرستان زاهدان و بقیه در سایر شهرستان‌های استان در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام بزمانی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی باید از ورود خرافات و تحریف‌ها به مسئله قیام عاشورا جلوگیری کنند، افزود: دسته‌های عزاداری باید حرمت این ایام را نگه‌دارند و طوری مراسم را برگزار کنند که در شأن امام حسین (ع) باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همچنین بر اقامه نماز در روز‌های تاسوعا و عاشورا تأکید کرد و افزود: حضرت اباعبدالله (ع) ظهر عاشورا هم از نماز اول وقت، غفلت نکردند، شایسته است که عزاداران حسینی نیز این مسئله را فراموش نکنند.

این مسئول  از هیئات مذهبی استان خواست تا جهت یکپارچه سازی، همه در سامانه طوبی ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: تبلیغات اسلامی ارتقاء سطح علمی، دانش و آگاهی تشکل‌های دینی و همچنین هدایت، حمایت و نظارت بر عملکرد این تشکل‌ها را از وظایف اصلی خود می‌داند و در طول سال با برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی سعی بر ارتقاء دانش و بصیرت این قشر دارد.

بزمانی در ادامه گفت: در برگزاری مراسم سید و سالار شهیدان نباید فقط به برگزاری مراسم روضه‌خوانی و سینه‌زنی اکتفا کرد بلکه باید این واقعه بزرگ در تاریخ اسلام و اهداف آن را برای نسل جوان جامعه تبیین و تشریح کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار