کارشناس مسایل دینی:

محرم ماه ایستادگی مقابل شیطان است

کارشناس مسایل دینی در جمع سوگواران حسینی شهرستان کوهرنگ گفت: ماه محرم فقط ماه گریه و عزاداری نیست، ماه محرم ماه زندگی و بندگی خداوند متعال است.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۱۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با فرارسیدن ماه محرم، مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و قرائت زیارت پرفیض عاشورا با حضور کارکنان ادارات، سپاه و نیروی انتظامی در حسینیه محمدرسول الله (صلی الله علیه و آله و سلام) شهر چلگرد برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمد حسینی در اولین مراسم سوگواری دهه محرم این شهر، با  تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: ماه محرم فقط ماه گریه و عزاداری نیست، ماه محرم ماه زندگی است. ماه محرم بهترین ماه برای بندگی خداوند متعال و برای تصمیم گیری است.

وی افزود: ماه ایستادگی در مقابل شیطان و گناه است و ما باید از این ماه درس بگیریم؛ چرا که امام حسین (علیه السلام) هم در مقابل شیطان و گناه ایستادند و با کفر و جهل و نادانی مبارزه کردند .

حجت الاسلام حسینی، شناسایی هدف امام حسین (علیه السلام) را یک وظیفه دانست و ضمن اشاره به این که به چه دلیل امام حسین (علیه السلام) قیام کرد؟ هدف او از این قیام چه بود؟، از مسئولین و دست اندر کاران خواست تا این هدف را برای مردم مشخص کنند و به مردم ابلاغ کنند؛ زیرا این یک وظیفه شرعی است که علاوه بر عمل کردن به آن باید آن را سرلوحه کار خود در زندگی و جامعه قرار دهیم تا هدفمان و کارمان حسینی شود .

وی اظهار کرد: ما باید در این ماه از قیام و هدف امام حسین (علیه السلام) درس بگیریم، از این ماه کمک بگیریم، خدمتگزار اباعبدالله (علیه السلام) و مردم باشیم. همدیگر را یاری کنیم و سعی کنیم از این ماه با برکت نهایت استفاده را داشته باشیم؛ چرا که تمام مشکلات اقتصادی و فرهنگی ما به خاطر رفتن به سمت شیطان و رعایت نکردن سیره و روش اهل بیت (علیهم السلام) در زندگی است .

گفتنی است؛ این مراسم هر روز دهه اول محرم از ساعت 7 صبح تا 8:30 همراه با نوحه خوانی و سینه زنی و صرف صبحانه نذری در حسینیه محمد رسول الله صلی الله علیه و آله و سلام شهر چلگرد برگزار می شود.

ارسال نظرات