خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه:

امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در جمع کارکنان این ناحیه، امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه واجب دانست و افزود: در اهمیت و ارزش این فریضه الهی همین بس که امام حسین(ع) شهید این راه بوده و هدف از نهضت تاریخ ساز و انسان ساز خود را عمل به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می داند.
کد خبر: ۹۰۵۷۰۴۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رحیم علی طالعی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج)  یاد کرد  و اظهارداشت: متاسفانه امروز بنا به دلایلی عمل به آن در جامعه ای که احکام اسلامی باید بر آن حاکم باشد، به فراموشی سپرده می شود.

حجت الاسلام طالعی در ادامه به شعور همراه با شور حسینی اشاره و بیان کرد: اگر در جریان عزاداری امام حسین(ع)، شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد ثمره فراوانی دارد و می توان گفت اهداف عزاداری واقعی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: عده ای در برخی هیئت ها هستند که از شعور حسینی غافل مانده اند و فقط به شور حسینی اکتفا کرده اند که این خلاف آرمان های اهل بیت(ع) می باشد.

حجت الاسلام طالعی خاطرنشان کرد: باید از ایام محرم و تجمعات عظیمی که به خاطر اهل بیت(ع) در مساجد جمع می شوند، برای شناساندن اهداف قیام روز عاشورا استفاده شود.

 وی اضافه کرد: عاشورا به دنبال تبیین اصول و واجبات است که در روز عاشورا در مقابل تیرباران و در سخت‌ترین لحظات، امام حسین (ع) نماز را به پا داشت و بر اهمیت آن تاکید کرد.

 حجت الاسلام طالعی اظهارداشت: عاشورا مسیر راه زندگی تمام بشریت است و نه تنها مسلمانان بلکه سایر ادیان و انسان های آزادی خواه نیز آن را الگوی خود در نجات از دست استبداد و ظالمان قرار می دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مراغه در بخش دیگر سخنان گفت: اگر حتی نگاهی گذرا به تاریخ قیام عاشورا داشته باشیم متوجه خواهیم شد که این قیام برای مبارزه با بدعت ها، وصله ها و ظلم و جور دستگاه حکومتی و زورگویان  به وجود آمد.

حجت الاسلام طالعی به اهمیت هیئت ها اشاره کرد و گفت: هیئت های مذهبی باید توجه کنند که عزاداری های آنها پیام رسان بوده و مسائلی را که در راس جهان اسلام هستند، در متن برنامه ها لحاظ کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها