امام جمعه شهر میلاجرد:

پیام حادثه عاشورا همان شعار هیهات من الذله و زیر بار ذلت نرفتن است/فهم معارف عاشورا، فهم معارف قرآن است

حجت الاسلام دکتر هادی خلیلی گفت: حضرت‌ اباعبدالله الحسین(ع) با وقوع حماسه کربلا و هدایت آن، در دانشگاه‌ و مکتب کربلا، درس‌ ایثار، شجاعت‌، بصیرت، صبر و استقامت‌، عشق به خدا، کرامت‌، اخلاص،گذشت‌، شهادت‌ و جهاد، تن‌ ندادن‌ به‌ ذلّت‌، ایستادگی‌ در راه‌ خدا و... را به‌دوران بعد از خود وانسان های آزادی خواه و بیدار و آگاه‌ داد.
کد خبر: ۹۰۵۷۱۳۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛حجت الاسلام دکتر هادی خلیلی امام جمعه شهر میلاجرد درمراسم عزاداری وسوگواری امام حسین(ع) در سپاه ناحیه کمیجان گفت: قیام  و واقعه عاشورا برخورد و تقابل حق و باطل بود، در کربلا تمام حق مقابل تمام باطل ایستاد و از همه چیز خود گذشت امام حسین(ع) مشاهده کردند که یک فرهنگ نفوذ و تحریف‌گر اسلام که با شیوه های متعدد  بر تمام اسلام حاکم شده است به همین جهت با همه وجود در مقابل این جریان ایستادگی کردند.

حجت الاسلام خلیلی بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین(ع) استقرار واجرای دین ناب محمدی (ص)، افزود: این بدین معناست که دشمن با حربه های مختلف اجتماعی و فرهنگی وسیاسی سعی در وارونه جلوه دادن  عقاید و باورهای مقدس و الهی است، در اینجا امام حسین (ع) برای مقابله با این سبک نادرست وغلط باهمه وجود  وارد این میدان بزرگ شدند.

امام جمعه میلاجرد گفت:سال های متمادی و مختلف شاهد این هستیم که عشق به این حرکت به این نورالهی بیشتر میشود ودر سراسر جهان شاهد آن هستیم اما تکلیف ومسئولیتی که برعهده ماست برماحکم میکند با ارائه اصولی و شیوه درست و این شور وشعور حسینی را به سراسر جهان معرفی کنیم.

وی پرهیز از ریخت وپاش ها و تجملاتی نمودن عزاداری و مجالس را در هیات مذهبی را ناصحیح ونامقارن با ویژگی‌های هیأت در طراز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: باید برای مجالس سوگواری تدارک دید چرا که روضه خوانی و اشک برعزای امام حسین(ع) سنت مهم اسلام است اما کم وکیف این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:ما براین باوریم قرآن کریم، بزرگ ترین و اولین قانون پروردگارست، کربلا هم بهترین  وقوی ترین شیوه اجرای قانون الهی است ومفهوم  فهم معارف عاشورا، فهم معارف الهی و قرآن، خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات