سردار یزدی خبر داد:

پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس تشییع می شوند

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در نشست خبری بدرقه ی شهدای گمنام اظهار داشت: پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس مربوط به عملیات های شلمچه، مجنون، کربلای پنج، والفجر ۸ و والفجر یک در سوم محرم الحرام تشییع خواهند شد.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۶۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشییع پیکر مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که توفیق تفحص پیکر این عزیزان و بازگشت آن ها را به میهن اسلامی به ما داد. از این ۱۳۵ شهید، هفده نفر شناسایی شده اند و احتمال شناسایی چهل و پنج نفر دیگر هم وجود دارد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در ارتباط با زمان تشییع پیکرها اظهار داشت: انشاا... با حضور گسترده مردم شهید پرور در بیست و یکم شهریور بعد از نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس مراسمی تحت عنوان شبی با شهدا برگزار شده و با پیکر این عزیران وداع انجام می شود سپس مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدا در صبح پنج شنبه بیست و دوم شهریور ماه مصادف با سوم محرم الحرام از جلوی درب دانشگاه تهران ساعت نه صبح با قرائت زیارت عاشورا شروع خواهد شد. 

سردار یزدی در ادامه درخصوص مسیر تشییع پیکرها خاطر نشان کرد: تشییع پیکرها از درب دانشگاه تهران به سمت خیابان حافظ و نهایتا به سمت معراج شهدا ادامه می یابد. ما در این مراسم از دلاور مردان ارتشی، عزیران بسیجی و نیروهای انتظامی کمک خواهیم گرفت.

وی پیرامون پیروی از مسیر شهدا تصریح کرد: هر جا که ما دچار ناکامی شده ایم، جایی بوده است که مسئولین از مسیر شهدا فاصله گرفته اند. انشاا... در روز بیست و ششم شهریور ماه مصادف با هفتم محرم پیکرهای این شهدا در استان های شان تشییع خواهند شد. 

فرمانده سپاه تهران بزرگ در مورد حضور مردم در این مراسم تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این مراسم برای شهدا این پیام را دارد که ما راه آنان را ادامه خواهیم داد و ما امیدواریم مردم در این شرایط کنونی که دشمنان به دنبال برخورد با ملت ایران هستند، با حضور در این مراسم، مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنند.

سردار یزدی در ارتباط با اینکه این شهدا متعلق به کدام استان ها هستند افزود: تاکنون بین سه تا چهار هزار نفر از پیکرهای پاک شهیدان هنوز به میهن اسلامی بازنگشته و ما نمی دانیم این پیکرها دقیقا در کجا هستند. از این شهدای تازه تفحص شده نیز، در تهران هفت شهید شناسایی شده داریم که به خانواده های شان تحویل داده می شوند. سایر این شهدا نیز متعلق به استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چگونگی تشخیص پیکرهای ایرانی از عراقی اظهار داشت: بحمدا... امروزه ما در کشورمان به فناوری تشخیص دی ان ای شهدا رسیده ایم و می توانیم این را بگوییم که ما جزو معدود کشورهایی هستیم که می توانیم از روی دی ان ای شهدا حتی منطقه آن ها را نیز تشخیص بدهیم. در سال های ابتدای تفحص این اتفاق می افتاد اما امروز می توانیم با اطمینان بگوییم که این پیکرها متعلق به شهدای عزیز کشورمان هست.

یزدی در ادامه درخصوص ابزارهای تفحص گفت: ابزارهای لازم برای تفحص شهدا در داخل کشور تهیه می شود و تحریم هیچ تاثیری در این موضوع نگذاشته است چرا که نیروهای ما با دل و جان و احساس مسئولیت و توکل بر خدا، شهدا را پیدا می کنند لذا در همین راستا ما از مقامات کشوری و لشکری، هیئات محترم دولت، نمایندگان محترم تهران در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر تهران و سایر دستگاه ها و نهادها دعوت به عمل آوردیم و نیروهای مسلح هم با افتخار در این مراسم شرکت خواهند کرد و مقامات کشوری و لشکری سخنرانی خواهند کرد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ پیرامون تفحص در استان کردستان بیان کرد: ما امروز با کمک غیور مردان کُرد در مناطق صعب العبور کردستان نیز به تفحص می پردازیم و تاکنون از کمک های صلیب سرخ خیلی برخوردار نبودیم و در زمینه تفحص ما حتی به کشورهای دیگر هم کمک کرده ایم از جمله کشورهای عراق، افغانستان و سوریه. 

سردار یزدی در پایان در مورد شناسایی پیکرهای این شهیدان افزود: سعی ما بر این است که قبل از خاک سپاری شهدا از طریق تماس با خانواده ها و همچنین آزمایش دی ان ای، آنان را شناسایی کنیم و چنانچه بعد از خاک سپاری شهدای گمنام هویت تازه ای از شهید دیگری کشف شد سنگ مزارشان با هماهنگی خانواده ی ایشان تعویض خواهد شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار