امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین و بزرگترین پیام عاشورا

امام جمعه موقت یاسوج گفت:امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام و فلسفه قیام عاشورا است.
کد خبر: ۹۰۵۷۹۳۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷
امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های امروز نماز امر به معروف مهم‌ترین و بزرگترین پیام عاشوراعبادی سیاسی جمعه این شهر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا است که با وجود گذشت قرن‌ها از این واقعه همچنان اهمیت خود را حفظ کرده است گفت: احیای امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ دین اسلام و پیاده شدن احکام الهی از اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا و نهضت کربلا است.
حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی اعظم افزود: وهابیت پلید که ساخته انگلیسی‌ها است همواره مقابل مسلمانان به ویژه شیعیان و مقدسات دینی جهان اسلام ایستاده و به دستور آمریکای جنایتکار در حال تبلیغ منفی علیه شیعیان هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رواج بدحجابی در استان گفت: خانواده‌ها باید به وضعیت حجاب دختران خود توجه بیشتری کرده و حساسیت بیشتری داشته باشند.
موسوی‌اعظم با اشاره به افزایش حوادث رانندگی در استان ادامه داد: بیشتر این حوادث از سوی جوانان رخ می‌دهد که نوعی شیفتگی به سبقت غیرمجاز و سرعت بالا از عوامل افزایش این پدیده است و همین موضوع تلفات جانی و خسارات جبران ناپذیی را برای خانواده‌ها به جای گذاشته است.
وی با اشاره به رواج برخی عادت‌های ناپسند بین مردم افزود:قضاوت‌های عجولانه از طریق پیامک، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رایج است که این اخلاق ناپسند باید کنار گذاشته شود.
درپایان نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته، نمازگزاران به مناسبت هفته امر به معروف ونهی از منکر راهپیمایی و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند.
ارسال نظرات