حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه شهر جاورسیان:

شهدای کربلا اسوه ولایتمداری

حجت الاسلام صفاهانی گفت : شهدای کربلا با بصیرت وبینش والا اسوه های ولایتمداری در زمان خود شدند.
کد خبر: ۹۰۵۸۶۱۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخنداب؛ حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه شهر جاورسیان شهرستان خنداب در مراسم عزاداری سرور وسالار شهیدان سپاه ناحیه خنداب گفت: شهدای کربلا با بصیرت و بینش والا اسوه های ولایتمداری در زمان خود شدند.

وی در ادامه افزود: ولایت مداری حاکم بر حماسه عاشورا تا بدان درجه است که بزرگانی همچون حبیب ابن مظاهر و مسلم ابن اوسجه در دفاع از فرزند پیامبر(ص) کوفه را ترک کرده و در راه حمایت از سیدالشهداء به شهادت برسند.

حجت الاسلام صفاهانی اشاره نمود:ولایت مدرای دارای ویژگی هایی است که از جمله آنها، معرفت شناسی است که شامل خداشناسی و امام شناسی می شود. یاران امام حسین علیه السلام بینشی ژرف نسبت به خداوند داشتند،  این نوع شناخت، با معرفت خداوند ارتباط دارد و نتیجه آن، یاران امام را به وفاداری و اطاعت محض نسبت به حجت الهی وادار کرد.

وی گفت:یکی دیگر از ویژگی های یاران امام حسین علیه السلام تولی و تبری است؛ یعنی با دوستان خدا دوست و با دشمان او دشمن هستند. زندگی یک مسلمان ایجاب می کند که خط فکری و سیاسی خود را نسبت به حق و باطل مشخص کند و بی طرف نماند؛ در زمان امام حسین علیه السلام، حق در وجود حضرت متجلی بود و باطل در چهره یزید. یاران امام از فرزند پیامبر حمایت کردند و مخالف جبهه یزید بودند.

امام جمعه جاورسیان در ادامه با اشاره به اطاعت از ولایت گفت: یاران امام حسین علیه السلام اطاعت مداری خویش را به روشنی به نمایش گذاشتند، زیرا با آنکه امام بیعت خویش را از آنان برداشته بود، اما عاشقانه از مقتدای خود اطاعت کردند.

امروز جامعه اسلامی ما از هر روز بهتر درک می کند که اطاعت از ولی امر، عزت امت را به دنبال دارد و هر کسی دنبال سربلندی است، باید مطیع اولیای الهی و پیشوایان معصوم و جانشینان آن بزرگواران باشد.

ارسال نظرات