گزارش بانکی؛

بانک سرمایه بهترین بانک در پاسخگویی شناخته شد

بانک سرمایه موفق به دریافت رتبه نخست پاسخگویی در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات در بین بانک های کشور شد.
کد خبر: ۹۰۵۹۱۵۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

گروه اقتصادی_خبرگزاری بسیج؛مقدمه: بر اساس آیین نامه اجرایی قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی می‌توانند به صورت آزاد و بر خط از طریق درگاه الکترونیک foia.Iran.Gov.Ir و با ثبت نام در سامانه و ایجاد حساب کاربری درخواست خود را ثبت کند و پس از تصویب درخواست افراد توسط کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات پاسخ آن تکمیل و ارسال می شود گفتنی است دستگاه‌ها ۱۰ روز مهلت دارند اطلاعات مورد نظر شهروندان را ارائه کنند.

گزارش بسیج حاکی از آن است که طبق آمار واصله در ماه‌های ابتدایی سال ۱۳۹۷ حدود۸۱ درصد درخواست های مردمی در سامانه انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات پاسخ داده شده است بر این اساس پس از گذشت یکسال از رونمایی سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات تا اواسط مرداد ماه سال جاری حدود ۲۵۶۹ مورد سوال توسط مردم در سامانه ثبت گردیده که به ۲۰۶۹ مورد آن پاسخ داده شده است.

اما در بین بانکها و موسسات مالی و اعتباری در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ثبت نام کرده اند بانک سرمایه عملکرد درخشان نسبت به پاسخگویی درخواست های شهروندان کشور داشته است. به گونه ای کهبانک سرمایه موفق به کسب رتبه نخست در این سامانه شده است.

بانک سرمایه بهترین بانک در پاسخگویی شناخته شد

گفتنی‌ست بانک سرمایه از تاریخ نهم دی ماه سال گذشته به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات پیوسته است و توانسته تمامی درخواست های ثبت شده در این زمینه را پاسخ داده و در رتبه اول بانک های کشور قرار بگیرد. از این رو پاسخگوی این بانک به درخواست ها و مشکلات مردمی یکی است ویژگی های بارز آن است که می‌تواند بانک سرمایه را تبدیل به یک بانک قدرتمند در ارائه خدمات رفاهی نسبت به مشتریان  کند.

سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات از تیرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و از همان ابتدا  بانک سرمایه با اتصال به این سامانه سعی داشته است پاسخ های به موقع، مستدل و کاربردی را نسبت به درخواست های شهروندان ارائه دهد؛در واقع راه اندازی سامانه  دسترسی آزاد به اطلاعات حق شهروندی هر ایرانی است که بانک سرمایه این حق را به درستی و شایستگی و با ارائه پاسخ های دقیق و به موقع  ارج می‌دهد.

ارسال نظرات