همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

"نمایشگاه بزرگ مردان عاشورایی" در بوستان بزرگ ولایت برگزار می شود

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و به همت ناحیه مقاومت بسیج ابوذر، "نمایشگاه بزرگ مردان عاشورایی" در بوستان بزرگ ولایت برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۵۹۹۱۱
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سرهنگ دوم پاسدار احمد یوسف پور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابوذر در تشریح برنامه های این ناحیه به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم حسینی، "نمایشگاه بزرگ مردان عاشورایی" با برنامه هایی متنوع و متفاوت تر از سال های قبل، پذیرای بازدید کنندگان عزیز خواهد بود و مردم شریف تهران در این نمایشگاه ها، مرحله به مرحله صحنه های مختلف جنگ را به شیوه ای ملموس و قابل حس تجربه خواهند کرد. 
یوسف پور تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۳۱ شهریور ماه تا ۶ مهر ماه از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان محترم می باشد که در برگزاری آن بیش از ۱۲۰ نفر از بسیجیان منطقه ۱۹ تهران و هنرنمایی ۲۱ گروه تئاتر و سرود نقش آفرینی می کنند.  
وی افزود: بازدید کنندگان با حضور در این نمایشگاه ضمن بازدید از غرفه های فرهنگی مانند غرفه های حجاب و عفاف، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، فناوری و غیره از نزدیک با صحنه های دفاع مقدس و دلاور مردی های رزمندگان دفاع مقدس در آن سال ها آشنا خواهند شد. 

فرمانده ناحیه ابوذر درخصوص روند بازدید از نمایشگاه ادامه داد: بازدیدکنندگان ابتدا با غرفه های مقابله با تهدیدات نرم و برنامه های فرهنگی دیدن می کنند، سپس وارد فضای معنوی حسینیه شهید حاج همت شده و با اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء و ذکر توسل و عزاداری به مناسبت ایام عزای سالار شهیدان(ع) با استماع روایتگری یکی از رزمندگان و راویان دوران دفاع مقدس، نسبت به برنامه های میدانی که در پیش روی خود دارند و قرار است وارد این میدان نبرد شوند توجیه شده و ضمن فراگیری آموزش های نظامی و سلاح، وارد مراحل بعدی این میدان نبرد شبیه سازی شده می شوند.

سرهنگ یوسف پور گفت: از دیگر آیتم ها و برنامه های این نمایشگاه می توان به برنامه ثبت نام رزمندگان، توجیه ماموریت رزم، تجهیز به سلاح و ادوات، آموزش نظامی و سلاح، اعزام به منطقه، سنگر فرماندهی، میدان مین و انفجارات و میدان نبرد با بهره گیری از جلوه های ویژه، شبیه سازی کانال کمیل، بیمارستان صحرایی، حور، نخلستان، شهدای غواص، پل های شناور، تفحص، معراج شهدا، و ایستگاه های صلواتی نیز اشاره کرد که این نمایشگاه را می توان به عنوان یک سفر راهیان نور درون شهری تعبیر کرد. 

وی در پایان افزود: برگزاری تئاتر و اجرای سرود و همچنین روایتگری و شب خاطره با عنوان یاد یاران نیز از دیگر برنامه های این نماشگاه می باشد.

ارسال نظرات