رژه ۳۱ شهریوربه مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور نیرو‌های نظامی، انتظامی و بسیجیان در شهرستان جیرفت برگزار گردید
کد خبر: ۹۰۶۰۰۹۸
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، رژه ۳۱ شهریوربه مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور نیرو‌های نظامی، انتظامی و بسیجیان در شهرستان جیرفت برگزار گردید. سرهنگ استایی فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم گفتند: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دوران دفاع مقدس می‌باشد و گرامیداشت آن بر همگان واجب است.
استایی همچنین بیان کرد، ما دو نوع جنگ داریم: یکی جنگ تهاجمی و دیگری جنگ دفاعی.
در جنگ تهاجمی، یک کشور به اهداف مختلف به منظور کشور گشایی و موارد دیگر به کشور یا نیروی دیگری حمله می‌کند. به حق یا نا حق.
جنگ دفاعی، به جنگی اطلاق می‌شود که کشور مقابل به منظور دفاع از خود، ناموس خود و تمامیت ارضی خود به دفاع بر می‌خیزد. جنگ ما از نوع دفاعی بود که در ۳۱ شهریور ۵۹ زمانی که مردم طعم شیرین آسایش خارج از سایه دیکتاتوری را تجربه می‌کردند، ناگهان رژیم بعث عراق با حمایت بیش از ۴۰ کشور و در راس آن‌ها آمریکای جنایتکار و نظام سلطه، مردم ایران را در مناطق مرزی به خاک و خون کشیدند. در آن زمان فرماندهی کل قوا بر عهده بنی صدر بود.
سرهنگ استایی افزود: بنی صدر هیچگونه باوری به نیرو‌های مردمی، سپاه و بسیج نداشت و به همین دلیل هر عملیاتی که انجام می‌داد با شکست روبرو می‌شد و تا اینکه لشکر ۹ زرهی عراق در پشت حمیدیه برای تصرف اهواز اردو زدند. در این زمان استانداران مناطق جنگی و فرماندهان ارتش و شورای فرماندهی سپاه محضر امام رسیدند و گفتند عراق می‌خواهد اهواز را تصرف کند و امام فرمودند: مگر جوانان خوزستانی مرده اند که عراق اهواز را تصرف کند و بعد از این بود ۱۸ یا به روایتی ۲۵ جوان اهوازی با چند قبضه آر پی جی و ژ. ۳ لشکر زرهی عراق را تا بستان عقب کشاندند و این همان چیزی بود که بنی صدر به آن باور نداشت و این همان روحیه جهادی است.
سرهنگ استایی همچنین بیان کرد: هرکجا با روحیه گذشت و اخلاص و اعتماد به صادق بودن وعده‌های الهی داشته ایم پیروز شده ایم ودر جنگ اگر این روحیه نبود محال بود پیروز شویم.
ارسال نظرات