فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا:

تلاش بسیج نکا با شناسایی آسیب های اجتماعی برای رفع مشکلات مردم شهرستان

سرهنگ توسلی: هدفمندی برنامه‌ها بر اثربخشی بیشتر است و لذا تلاش شده تا با شناسایی مشکلات و آسیب‌ اجتماعی، برای رفع آن در مناطق گام برداشته شود.
کد خبر: ۹۰۶۰۴۰۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهدی متوسلی در گفت‌وگویی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس سند افتخار ما در تمام دوران است و باید این ارزش‌ها را قدر دانسته و به درستی به نسل جدید منتقل کنیم.

وی افزود: جوانان و رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس، اجازه ندادند یک وجب از خاک مهین اسلامی‌مان به دشمن واگذار شود و تلاش داریم تا در قالب برنامه‌های مختلف با حضور بسیجیان، افتخارآفرینی‌های رزمندگان‌مان را به نسل جدید و جهانیان بشناسانیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا بیان کرد: هفته دفاع مقدس در واقع مخابره حضور و آمادگی  ما به جهانیان است که در این بخش اطلاع‌رسانی از مسائل و موارد مهمی است که باید رسانه‌ها پای کار باشند.

این مسؤول اضافه کرد: امسال در یک اقدامی جدید سعی شد تا در کنار عکس شهدا، بخشی از وصیت‌نامه‌های شهدا با هدف اثربخشی در مناطق مختلف شهری و روستایی نصب ‌شود.

متوسلی با تأکید بر ضرورت آسیب‌سنجی اجتماعی جامعه در کنار شناساندن دلاورمردی‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: تلاش کردیم تا در این هفته با آسیب‌سنجی که از گذشته انجام شده است؛ بنرهای تبریک این هفته، با توجه به نیاز منطقه و آسیب‌‌سنجی انجام شده مناطق، بیاناتی از وصیت‌نامه شهدا باشد.

وی تأکید کرد: وصیت‌نامه‌های شهدا اسناد ارزشمند دفاع مقدس و درسی بزرگ برای ما برای گذر از بیراهه‌ها هستند که تلاش داریم تا با شناخت درست از مشکلات مناطق مختلف شهرستان، بخشی از وصیت‌نامه شهیدی که در رابطه با آن مشکل و آسیب اجتماعی تذکر و وصیتی داشته‌ است؛ به صورت بنر در هفته دفاع مقدس ارائه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا اضافه کرد: هدفمندی برنامه‌ها بر اثربخشی بیشتر است و لذا تلاش شده تا با شناسایی مشکلات و آسیب‌ اجتماعی، برای رفع آن در مناطق گام برداشته شود.

متوسلی با اشاره به تنوع‌بخشی به برنامه‌ها در این ایام خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های ابتکاری که با ذائقه جوانان سازگار باشد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این ایام است تا جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهید، شهادت و ایثار آشنا شوند.

وی اظهار کرد: برنامه‌های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی که از دغدغه‌های مهم رهبری است از دیگر برنامه‌های مهم ما در این هفته است که اجرایی می‌شود و همچنین تلاش برای محرومیت‌زدایی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ... در این هفته اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نکا همچنین با بیان اینکه اردوهای جهادی جوانان به روستاها و مناطق محروم هم در این شهرستان اجرایی شد، افزود: این اردوها در قالب اعزام گروه‌های جهادی برادر و خواهر به روستاهای مختلف شهرستان و حاشیه‌های آسیب‌پذیر شهر برگزار شده و ساخت خانه‌های محرومان از جمله اولویت‌های مهم در کنار کارهای فرهنگی در این اردوها است.

این مسؤول در پایان با اعلام اینکه حضور همه‌جانبه بسیجیان در کنار نیروهای نظامی و انتظامی در دوران مختلف این انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، بیانگر همراهی مردم با نظام است، اظهار کرد: مردم ایران و بسیجیان جان‌برکف، همچنان بر ارزش‌های این انقلاب ثابت قدم هستند و حضورشان در میادین مختلف، جواب دندان‌شکنی به دشمنان و گامی برای مقابله با تهدیدهای آنان است.

متوسلی با تأکید بر لزوم انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جدید گفت: هشت سال دفاع مقدس دارای دستاوردهای مختلفی است که باید این دستاوردها و خاطرات رزمندگان ما در طول این دوران، به درستی به نسل جدید منتقل و برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها