نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

درس و الگوی ایران در دفاع‌مقدس، درس عاشورا بود

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یادآور غرور ملی برای مردم ایران است،گفت: دفاع‌مقدس بخش مهمی از تاریخ حیات انقلاب اسلامی ایران را تشکیل می‌دهد .
کد خبر: ۹۰۶۰۴۵۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان: آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با توجه به اینکه دشمن راضی به استقلال ایران نبوده است ،اظهار داشت: محاسبات دشمن شکست انقلاب در ماه‌های اول بود و برای این کار هر اقدامی انجام دادند تا انقلاب شکست بخورد.

وی با اشاره به شرایط سخت انقلاب در بعد از پیروزی که به دنبال ترمیم خرابی‌های ناشی از طاغوت بود،خاطر نشان کرد: در آن زمان دو راه بیشتر نداشتیم؛ اول اینکه زیر لوای استکبار برویم و دوباره خار و خفیف شویم و راه دوم نیز راهی بود که چندین هزار سال پیش امام مسلمین انتخاب کرد و زیر بار ظلم نرفت.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تصریح کرد: راه دوم در آن زمان این بود که اسلحه به دست گرفته و دشمن را از کشور بیرون کنیم و تن به ذلت ندهیم؛ هرچند که انتخاب این راه در آن زمان  بسیار مشکل بود و هزینه‌هایی را نیز داشت.

خاتمی با بیان اینکه  پشت سر گذاشتن آن روزها بسیارسخت و دشوار بود اما با همت مردان و زنان غیور کشور ایران این امر که محال بود به محقق شد، تصریح کرد: نیرو‌های نظامی و انتظامی ما ارتش سپاه کمیته های انقلاب و شهربانی آن روز همه وارد عرصه دفاع شدند اما کافی نبود و اینجا بود که فکر الهی امام راحل دست توسل و توجه به ملت داشت و ملت ایران در قالب بسیج وارد صحنه شدند.

وی باتأسی از آموزه‌های عاشورا که رمز پیروزی انقلاب اسلامی است  عنوان کرد:  با تبعیت از فرهنگ عاشورا ملت ایران در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمده است و باید بدانیم که درس و الگوی ایران در دفاع‌مقدس، درس عاشورا بود.

 نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به  اینکه مقاومت و ایستادگی هزینه دارد اظهار داشت :عقب‌نشینی و کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیز هزینه دارد، هزینه ایستادگی سربلندی و عزت است و هزینه کوتاه آمدن ذلت، ننگ و نکبت است؛ شعار امروز ملت ایران شعار حضرت سیدالشهدا(ع) «هیهات من الذله» در روز عاشورا است.

ارسال نظرات