تاکید بر تامین فیبر نوری ادارات تابعه ثبت احوال

استاندار کهگیلویه وبویر احمد در جلسه ی شورایتاکید بر تامین فیبر نوری ادارات تابعه ثبت احوال هماهنگی ثبت احوال استان فقدان آمارهای پایه ی هویتی مردم را در دستگاهها ی اداری نگران کننده دانست و خواستار ایجاد ساز و کارهایی ویژه برای تسریع دسترسی ادارات به آمار و اطلاعات هویتی افراد درشبکه ی اداری شد.
کد خبر: ۹۰۶۱۲۸۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
علی محمد احمدی افزود: در صورتی که این زیرساخت در کشور مهیا شود باید برای راه اندازی آن در ادارات استان با مشارکت ثبت احوال اقدام شود.
در این جلسه که به منظور برسی نیازمندی‌های این سازمان و چگونگی خدمات آن در استان برگزار شد مدیرکل ثبت احوال استان با بیان اینکه این اداره در زمینه‌ی خدمات رسانی به مردم در برخی سرفصل‌ها از جمله صدور کارت ملی هوشمند به نسبت جمعیت رتبه‌ی اول را در کشور دارد گفت: در صورت تامین اعتبار برای مکانیزه کردن خدمات این سازمان در همه‌ی بخش‌ها شاهد جهش چشمگیر در امر خدمات رسانی خواهیم بود.
تقوی به ضرورت ساماندهی و مکانیزه کردن آرامستان‌های یاسوج، دهدشت و دوگنبدان اشاره کرد و افزود: ایجاد سامانه‌ی (بَرخط) برای مکانیزه کردن ثبت وقایع ولادت و فوت در بیمارستان‌های اصلی استان از اولویت‌های این اداره است.
وی با بیان اینکه تقریبا تمامی ادارات تابعه در استان از پهنای باند مناسب برای خدمات الکترونیکی برخوردار هستند افزود: با هدف استقرار و گسترش دولت الکترونیک و ارایه خدمات مکانیزه، ۴۵ دفتر پیشخوان در استان ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در نیمه‌ی اول امسال واقعه‌ی ولادت و وفات به ترتیب ۶ و ۲ درصد کاهش داشته است اضافه کرد: در این مدت واقعه‌ی ازدواج ۸ درصد افزایش داشته است.
در این نشست ۵ میلیارد ریال برای تامین نیازمندی‌های سازمان ثبت احوال کهگیلویه وبویر احمد اختصاص داده شد.
ارسال نظرات