گاز رسانی به 100 روستای مازندران تا پایان سال

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به تعهدات این شرکت در گاز رسانی به 498 روستا از محل مصوبات بند "ق"، گفت: تا پایان امسال بیش از 100 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۹۰۶۱۷۴۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جعفر احمدپور با بیان اینکه هم اکنون گازرسانی برای روستاهای بالای 20 در حال اجراست افزود: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و اجرایی نشدن کامل طرح هادی، هزینه گازرسانی به روستاهای این استان چندین برابر دیگر استان هاست.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای دور دست دودانگه و چهاردانگه به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه از جمله طرح های مهم این شرکت، یکسال گذشته بوده است گفت: تاکنون بیش از 65 کیلومتر خط تغذیه، 37 کیلومتر شبکه و 3 ایستگاه تقلیل فشارگاز اجرا و نصب شده است.
احمدپور با اشاره به برخورداری 92.5 درصد ساکنان روستاهای مازندران از نعمت گاز طبیعی، قیمت تمام شده انشعاب در مناطق کوهستانی را بیشتر دانست و افزود: در صورت همکاری دیگر سازمان‌ها و تامین نقدیندگی، روستاهای موجود در فاز دوم طرح بند «ق» تا پایان سال 98 که قابلیت گازرسانی را داشته باشند، از نعمت گاز بهره‌ مند خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: با توجه به مرتفع شدن مشکلات موجود، سرعت بخشیدن در اجرای حفره های خالی، نصب انشعابات، جذب اشتراک پذیری و تهیه اقلام مورد نیاز طرح و نیز آماده کردن تعدادی طرح ‌های در حال اجرا برای بهره برداری ت پایان امسال از دیگر اولویت های این شرکت است.
احمدپور توجه به روستاهای محروم را یکی از اهداف مهم شرکت گاز مازندران عنوان کرد و افزود: تاکنون 55 شهر استان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌ و گاز به 2 هزار روستا رسیده و روستاهای باقیمانده نیز در برنامه گازرسانی قرار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به تعهدات این شرکت در گاز رسانی به 498 روستا از محل مصوبات بند "ق"، گفت: تا پایان امسال بیش از 100 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.
احمدپور با بیان اینکه 3 منطقه مازندران شامل رینه آمل، شهرهای پول و کجور نوشهر با توجه به نبود قابلیت گازرسانی، به روش سی ان جی گازرسانی شده است افزود: برای هر 57 متر یک انشعاب روستایی و برای 17 متر شهری یک انشعاب شهری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: بر اساس اعلام شرکت ملی گاز، هر منطقه ای که عملیات گازرسانی مقرون به صرفه نباشد، از سوخت‌های نوین دیگر مانند انرژی خورشیدی یا گازهای سی ان جی، ال ان جی و ال پی جی استفاده کرده و در این صورت نیازی به انتقال و خط تغذیه لوله گاز نخواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها