خبرهای داغ:
به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز؛

شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن ایران در تبریز برگزار شد

مدیر برگزای مسابقات ملی بتن گفت: در این دوره از مسابقه 303 دانشجو در قالب 101 تیم از 38 دانشگاه کشور در چهار رشته سازه محافظ تخم مرغ EPD، بتن پرمقاومت ،تیر سبک خمشی و بتن سبک به رقابت با یکدیگر پرداختند.
کد خبر: ۹۰۶۲۶۱۹
|
۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، یوسف زندی با بیان اینکه بتن برزگترین  فرآورده مورد نیاز عمران است افزود:در دنیا بیش از 300 نوع بتن تولید می شود در حالی که در کشور ما تنها 12 نوع بتن تولید می شود و باید با حمایت از پژوهشگران در بخش هایی مانند نانو بتن،بتن خود تراکم،بتن پیش تنیده و بتن پس تنیده شاهد تحولات چشمگیر عملی باشیم.

شهردار کلانشهر تبریز نیز در آیین افتتاح این مسابقه گفت:متاسفانه برغم وجود تکنولوژی های نوین در علم عمران سیستم های سازه ای شامل پل ها و دیگر ابنیه در شهرهای کشور با تکنولوژی30 سال قبل اجرا می شود که موجب خسارت های بعدی زیادی می شود.

شانزدهمین دوره مسابقات ملی بتن ایران  در تبریز برگزار شد

شهین باهر افزود: در ژاپن  از 25 سال پیش از جداگرهای لرزه ای  در ساخت ساختمان ها استفاده می شود در حالی که یک ساختمان نیز به این شیوه در تبریز ساخته نشده است  و شهرداری بدنبال آن است که با حمایت از تکنولوژی های جدید موجب پیشرفت و آبادانی و نیز کاهش هزینه ها و خسارت ها در شهر لرزه خیز تبریز شود.

تدین رئیس هیئت مدیره انجمن بتن ایران (ICI) نیز هدف از برگزاری این مسابقه را ارتقا دانش تکنولوژی بتن در بین دانش جویان بیان کرد که آن نیز موجب سطح علمی و اجرایی ساخت سازه ها در کشور بهبود یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها