رونمایی از ۱۳۰ مستند با موضوع زندگی شهدای مدافع حرم

آیین رونمایی از ۱۳۰ مستند تولیدی مراکز استانی رسانه ملی با محور زندگی شهدای مدافع حرم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۳۶۳۶
|
۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیین رونمایی از ۱۳۰ مستند تولیدی مراکز استانی رسانه ملی با محور زندگی شهدای مدافع حرم امروز -شنبه ۷ مهرماه- در سالن رضوان سازمان صداوسیما برگزار شد. 

بنا بر این گزارش، در این مراسم دارابی در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و خیرمقدم به خانواده جانبازان و شهدای مدافع حرم، گفت: در این ایام همه ما عزت و غرور ملی را بیشتر از هر زمان دیگری درک می‌کنیم. 
وی ادامه داد: امروز در آخرین روز دفاع مقدس گرد هم آمدیم تا در مراسم رونمایی از ۱۳۰ مستند بلند و نیمه بلند تلویزیونی شرکت کنیم. ما در معاونت امور استان‌ها به همراه سایر مجاهدان از کشور‌های دیگر در دفاع از اهل بیت (ع) جنگیده و از مرز‌های ما دفاع کردند، می‌خواهیم با ساخت این میتتد‌ها بگوییم ما هم در کنار شما هستیم.
وی ادامه داد: در سفری که به همراه مدیران رسانه ملی به آذربایجان داشتیم، یسنا پورقاسم دختر شهید مدافع حرم در فرودگاه به استقبال ما آمدند. آقای علی عسگری گفتند که ما باید به استقبال این‌ها برویم و این ادای احترام و تولید مستند‌ها از همانجا شکل گرفت.
دارابی افزود: پدر این شهید نیز از اینکه به دیدن شان رفتیم از ما تشکر کرد و به همراه رییس سازمان صدا و سیما در همه سفر‌های استانی به دیدن این عزیزان رفتیم.
معاون امور استان‌های صدا و سیما بیان داشت: امروز از ۱۳۰ مستند رونمایی شده و از شبکه‌های استانی پخش خواهد شد. اگر چه تعداد شهدای مدافعان حرم بیشتر از این‌ها است، اما این مستند در حد بضاعت فعلی ما بوده است و امیدواریم بتواتیم در گسترش فرهنگ شهادت تاثیرگذار باشیم.
دارابی خاطر نشان کرد: صدا و سیما تلاش دارد تا در بیش از ۷۰ شبکه رادیو و تلویزیونی، به طور اخص تولید آثار دفاع مقدس و تاثیرگذاری فرهنگ شهادت گام بردارد. امیدوارم فاز دوم مستند شهدای مدافع حرم از امروز در دستور تولید قرار بگیرد.
در بخش بعدی مراسم، دیدار مدیران رسانه ملی با خانواده شهدای مدافع حرم پخش شد.

بنا بر این گزارش، قرار است در این مراسم علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، حجت‌الاسلام شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی حضور یابند.

آثاری که درامروز رونمایی خواهند شد شامل ۱۳۰ فیلم مستند در ارتباط با زندگی و شهادت ۱۳۰ نفر از شهدای مدافع حرم از اقصی نقاط کشور هستند که در ۳۳ مرکز استانی تولید شده‌اند.

ارسال نظرات