خبرهای داغ:

انتشار کتابی درباره شهر باستانی شوش در آلمان

کتاب «هنر در خاور نزدیک باستان: شوش- شهری در ایران باستان» نوشته «هدای سیداشرف» در آلمان منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۶۴۳۱۷
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، شش هزار سال پیش در عهد باستان، گروه‌های مهم فرهنگی در خاور نزدیک به وجود آمدند و آثار خلاقانه آنها به توسعه بشریت کمک قابل توجهی کرد. در آن زمان، توسعه تاریخی خاور نزدیک و هنر آن با موقعیت جغرافیایی منطقه ارتباط داشت .این منطقه از غرب به مدیترانه محدود بود، از شرق به مرز افغانستان می‌رسید، در شمال با دریای سیاه و در جنوب با شبه جزیره عربستان هم مرز بود.

در سال‌های اخیر باستان‌شناسان حوزه خاور نزدیک باستان در کاوش‌هایی که انجام می‌دهند، به دنبال میراث باقی‌مانده از تمدن و فرهنگ این منطقه هستند. فعالیت باستانشناسان این حوزه در مناطقی مثل شوش، اوروک، نینوا و بابل انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در آلمان آن را تهیه کرده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، «هدای سیداشرف» (Heday Seyed-Ashraf) در کتاب «هنر در خاور نزدیک باستان: شوش- شهری در ایران باستان» توسعه هنر در این منطقه را مورد بررسی قرار داده است.

وی پیش از این نیز با انتشار کتاب «ایلام-یک فرهنگ کهن در ایران» در سال ۲۰۰۸ و نگارش کتاب «کلان‌شهرهای شرق باستان» در سال ۲۰۱۵ به شرح جزئیات تاریخ و فرهنگ خاورمیانه نزدیک در عهد باستان پرداخته بود.

کتاب ۱۸۸ صفحه‌ای «هنر در خاور نزدیک باستان: شوش- شهری در ایران باستان» به تازگی به زبان آلمانی و در این کشور انتشار یافته است.

کد خبر 4408477
ارسال نظرات
پر بیننده ها