خبرهای داغ:
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی:

15هزار تن حبوبات احتکار شده در آذرشهر کشف شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی نحوه توزیع حبوبات احتکار شده آذرشهرگفت: ۱۵هزار تن حبوبات احتکار شده در انبارهای شهرستان آذرشهر کشف شده است.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۵۱
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

سیداحد یوزباشی اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته ، صاحبان این حبوبات در چنین وضعیت اقتصادی کشور از فروش و ارائه کالاها خودداری کرده بودند که دستور عرضه آنها صادر شد و 10 درصد از ارزش ریالی کالاها به آنها جریمه اختصاص یافت.

وی افزود:حبوبات احتکار شده در انبارهای آذرشهر قبل ازهر اقدام باید در سامانه جامع ثبت و پس از قیمت گذاری به نرخ مصوب دولت و با نظارت سازمان صمت توسط صاحب کالا به نرخ مصوب دولتی به فروش برسد.

یوزباشی با بیان این که کلیه اصناف و تجار باید کالاهای موجود در انبارهای خود را در سامانه جامع ثبت کنند گفت: به استناد مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی آن و همچنین ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی و تصمیمات ستاد تشدید مبارزه با احتکار و اختفاء، کلیه مالکان و بهره برداران انبارها و مراکز نگهداری کالا و همچنین صاحبان کالا موظفند در اسرع وقت نسبت به ثبت مشخصات انبار و مراکز نگهداری و نیز موجودی کالا خود در سامانه جامع اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نشدن ورود و خروج کالا به هر میزان در سامانه یاد شده جرم محسوب و با متخلفین طبق قوانین برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآور شد: تعزیرات حکومتی به دنبال ایجاد آرامش و روند طبیعی تجارت است و هدف جریمه کردن اصناف و یا تجار نیست .

در این جلسه مقرر شد به علت زیاد بودن مقدار حبوبات احتکار شده ، در نشستی با حضور اعضای اتحادیه حبوبات، تجار و اصناف آذرشهر درباره نحوه عرضه این حبوبات در استان و خارج از استان با نظارت سازمان صمت تصمیم گیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها