مراسم شهادت امام سجادعلیه السلام در بام ایران

همزمان بابیست وپنجم محرم الحرام سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام، مجلس سوگواری دربام ایران برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۵۴۷۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛مراسم سخنرانی و عزاداری در شب ، روز و شام (جمعه)شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام به همت هیئات مذهبی،رزمندگان اسلام ، بسیجیان و هیأت امناء ، با حضور عموم مردم مؤمن و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام در مساجد،حسینیه ها و امامزادگان استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

 در این محافل معنوی علما و مداحان به بیان فضایل و درسوگ ماتم جانسوز حضرت امام علی بن الحسین زین العابدین علیه السلام به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند و حضار هم در غم جانکاه شهادت آن امام همام  اشک ماتم ریختند.

 این مراسم در مساجد و امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد همراه با اقامه نمازمغرب و عشا برگزارشد.

 درمسجدجامع شهرکرد هم در شب شهادت سیدالساجدین علیه السلام پس از اقامه نمازمغرب و عشاء مراسم پرفیض دعای کمیل و در شام شهادت زیارت آل یاسین برگزارشد.

همچنین نظیر این مراسم همراه با اقامه نمازمغرب و عشاء در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیهما شهرکرد با سخنرانی رییس حوزه علمیه شهرکرد برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابولحسن فاطمی باتسلیت شهادت حضرت امام سجاد علیه السلام گفت: آن امام همام پنجم شعبان سال ۳۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

امام جمعه موقت شهرکرد ادامه داد:حضرت سیدالساجدین علیه السلام دو سال پس ازتولد،جدبزرگوارش امیر ولایت حضرت علی علیه السلام در محراب عبادت،مظلومانه به شهادت رسیدند.

 رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد گفت: آن امام همام ده سال،شاهد حوادث دوران امامت عمویش عزیزش کریم اهل بیت عصمت وطهارت علهم السلام حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام بود و از سال پنجاه هجری، مدت یازده سال در دوران پر فراز و نشیب امامت پدرش گرامیش همراه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که با قدرت طلبی معاویه و پسرش یزید مصادف بود و در محرم الحرام سال 61هجری پس از قیام و شهادت پدر بزرگوارش در حادثه کربلا، امامت و زعامت جامعه اسلامی را عهده دار شد و در سال 94 یا 95هجری در مدینه منوره به شهادت رسیدند و در کنار مرقد مطهر عمویش گرامیش حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام به خاک سپرده شد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی به فضائل و مناقب امام سجاد علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت:

یکی از ویژگی های ممتاز چهارمین امام شیعیان، احاطه علمی به اصول اعتقادی واحکام اسلامی بود،به گونه ای که درمقابل هر سؤالی که ازایشان می پرسیدند،پاسخی دقیق واعجاب انگیز،بیان می فرمودند، این ویژگی منحصر به فرد  دانشمندان دیگر مذاهب را به تحسین و اعجاب وا می داشت.

وی ادامه داد: زهری از علمای دربار عبدالملک مروان که از مخالفین اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام بود، درباره علم و دانش حضرت امام سجاد علیه السلام می گوید"احدی را فقیه تر و دانشمندتر از علی بن الحسین علیه السلام ندیدم ".

ذکر مصیبت، روضه خوانی و مداحی از دیگر برنامه های این مراسم بود. 

ارسال نظرات