خبرهای داغ:
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی خبر داد

۴۸۰تن فراورده های گوشتی آلوده در آذربایجان شرقی معدوم شده است

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی افراد سلامت عموم شهروندان را به خطر می اندازند از معدوم کردن ۴۸۰ تن فراورده های گوشتی آلوده در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۸۷۲
|
۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، امیر حسین بهداد با اشاره به معدوم سازی مواد الوده و فاسد در استان طی سال های اخیر گفت: متاشفانه برخی از سودجویان سلامت مردم اهمیت نمی دهند ولی اداره کل دامپزشکی با تمام توان با آنها مقابله می کند و در این راستا در سال ۹۴ بیش از۳۱۸تن مواد الوده و فاسد و در سال ۹۵ نیز ۳۸۸ تن مواد فاسد و در سال گذشته نیز ۴۸۰ تن فراورده های گوشتی الوده و فاسد در سطح استان معدوم شده است.
وی با اشاره به شیوع بیماری انفولانزای فوق حاد پرندگان اظهارداشت: طی چند سال اخیر این نوع بیماری در بین پرندگان شایع شده است هر چند که کنترل هایی صورت گرفته ولی به صورت کامل ریشه کن نشده است و طی ماه های اخیر در استان اصفهان شیوع بیشتری داشته و یک میلیون قطعه مرغ در چند روز اخیر در اصفهان معدوم شده است.
بهداد با تشریح وضعیت این بیماری در آذربایجان شرقی افزود: تا کنون موردی از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است و البته در این راستا تمام اقدامات پیشگیرانه انجام گرفته است .

وی همچنین از ساماندهی مرغداری های غیر مجاز در سطح استان خبر داد و افزود: 128 مرغداری غیرمجاز در استان تعطیل‌ شده و 30 مرغداری غیرمجاز نیز ساماندهی شده است.
مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بیماری خون ریزی کننده تب کریمه کنگو را یکی دیگر از بیماری های دامی ذکر کرد و گفت: بیماری تب کریمه کنگو طی سال گذشته و امسال جان تعدادی از هموطنانمان را گرفت و این باعث ناراحتی است و ما با تمام توان تلاش می کنیم زیرساخت های لازم برای پیشگیری از این بیماری را فراهم کنیم.
بهداد واکسینه کردن دام ها را بهترین روش پیشگیری کننده از این بیماری دانست و گفت از آن جایی که واکسینه کردم دام ها بیشتر به صورت سنتی صورت می گیرد بنابراین همکاری هر چه بهتر و بیشتر دامداران در این زمینه لازمه موفقیت و جلوگیری از شیوع این بیماری در بین دام ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها