اعلام نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی

نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی اعلام گردید.
کد خبر: ۹۰۶۶۹۳۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج،  لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی، اصلاح محدوده سه منطقه آزاد تجاری - صنعتی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی که در جلسه یازدهم شهریور ماه نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت انطباق با موازین شرع و قانون اساسی به شورای نگهبان ارسال شده بود. در جلسه یازدهم مهر ماه نود و هفت شورا، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این شورا طی نامه‌ای نظر خود را اعلام نمود. 

جهت مشاهده و دریافت نظر شورای نگهبان، کلیک کنید. 

همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در راستای اجرای مقررات نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام (ابلاغی مقام معظم رهبری)، نظر خود را در خصوص این لایحه در مورخ اول مهرماه نود و هفت به شورای نگهبان ارسال نموده است. 

نظر مجمع تشخیص به شرح ذیل می‌باشد: 

۱) مغایرت با بند ۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی (اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمد‌های مالیاتی.) 

۲) مغایرت با بند ۱ جزء د. سیاست‌های کلی آمایش سرزمین (ایجاد امکانات عادلانه و فرصت‌های برابر و رفع تبیض ناروا در مناطق مختلف کشور). 

۳) عدم انطباق با بند ۱۱ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تامین نیاز‌های ضروری و منابع مالی از خارج

ارسال نظرات