بهرمندی 351 روستا در چهارمحال و بختیاری از اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری، اطلاعات چهارمحال و بختیاری از بهرمندی 351 روستای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲۶۳
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ بلالی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه خدمات دهی اپراتورهای تلفن همراه در 49 مورد از محور های مواصلاتی استان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: در حال حاضر همراه اول به عنوان اولین اپراتور بیش از یک هزار و 281 کیلومتر، ایرنسل 770 کیلومتر و رایتل به عنوان سومین اپراتور 197 کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و تاکید بر کوهستانی بودن استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: طی فعالیت‌های چند ماهه، پوشش دهی تلفن همراه در اکثر مسیرهای استان مورد بررسی قرار گرفته و نقاط کورشناسایی شده است که طبق هماهنگی های صورت گرفته با اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا چند ماه آینده مشکل این نقاط رفع خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نقاط کور محور‌های مواصلاتی رفع خواهد شد، بیان داشت: در خدمات شهری، روستایی و جاده ای  ایرانسل نزدیک به 252 سایت بی تی اس تلفن، همراه اول 838 سایت و رایتل 20 سایت بی تی اس را در استان نصب و راه اندازی کرده‌اند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری، اطلاعات استان خاطرنشان کرد: در راستای کاهش شکاف دیجیتالی سعی بر این است که زیر ساختهای لازم ویژه روستاهای بالای 20 خانوار از محل خدمات عمومی روستایی ایجاد شود.

بلالی به اجرایی شدن خدمات دهی اینترنت پر سرعت به روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از  175 روستا از خدمات اینترنت پر سرعت بهرمند شده اند که تا پایان سال 97 با تکمیل فاز دوم این طرح تعداد روستاها به 546 مورد خواهد رسید.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت به مناطق عشایری و گردشگری  در استان، عنوان داشت: در راستای ارائه خدمت به مناطق عشایری، کوچرو و گردشگری چهارمحال و بختیاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی خدمات عمومی روستای، برنامه خاصی در دستور کار دارد که به زودی در مناطق مختلف استان اجرایی خواهد شد.

ارسال نظرات