فرماندار سلطانیه:

غفلت از مسائل زیست محیطی خطرساز و جبران ناپذیر است

حسین رحمانی هزاررود فرماندار و رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سلطانیه، در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سلطانیه که با حضور آبسالان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان برگزار گردید، ضمن تاکید بر ضرورت نظارت نسبت به امر بهداشت و سلامت افراد در لایه های مختلف جامعه، به تهدیدات مختلف بشر در دنیای امروزین اشاره و تهدیدات زیست محیطی را یکی از نقاط خطرساز برای انسان خاطر نشان ساخت که هرگونه غفلت از آن می تواند زمینه ساز تبعات ناگوار باشد.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۰۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان؛ حسین رحمانی هزاررود فرماندار و رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سلطانیه، در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سلطانیه که با حضور آبسالان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان برگزار گردید، ضمن تاکید بر ضرورت نظارت نسبت به امر بهداشت و سلامت افراد در لایه های مختلف جامعه، به تهدیدات مختلف بشر در دنیای امروزین اشاره و تهدیدات زیست محیطی را یکی از نقاط خطرساز برای انسان خاطر نشان ساخت که هرگونه غفلت از آن می تواند زمینه ساز تبعات ناگوار باشد.
رحمانی تاکید ساخت: هر یک از ارگانهای دخیل در امر مدیریت پسماند بایستی مطابق با چارچوب ها و قوانین تعریف شده، در راستای انجام وظایف ذاتی خود حرکت نموده از هیچ رسالتی چشم پوشی نکنند.
فرماندار سلطانیه به سابقه گردشگری شهرستان سلطانیه اشاره و ادامه داد: دلیل اصلی شکل گیری تمدن ایلخانی در این منطقه، چمن سلطانیه می باشد که نشانگر اهمیت وجودی و حساسیت حفاظت از این اثر خدادادی است، بنابراین بایستی با توجه به گذر کثیری از گردشگران از محورها و شریانهای منتهی به شهرستان سلطانیه، سیمای ظاهری بطور شایسته ای از وجود پسماندهای شهری و روستایی حفظ گردد.
رئیس کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سلطانیه تصریح نمود: بایستی با توجه به موقعیت مثال زدنی شهرستان از منظرهای ترانزیتی، اقلیمی، جغرافیایی و ... برنامه ریزی ها و تلاشهای مدیران و مسئولان، این منطقه را روز به روز به جایگاه واقعی خود برساند.
فرماندار سلطانیه به نظرسنجی گردشگران به لحاظ شاخص های مختلف اشاره و افزود: یکی از نارضایتی های گردشگران مربوط به عدم مدیریت شایسته پسماند شهری و روستایی و پدیدار شدن مناظر ناگوار در برخی از نقاط حوزه استحفاظی شهرستان و نبود بهداشت کافی در سرویس های بهداشتی عمومی در مرکز شهر می باشد که بایستی اقدامات ویژه ای از سوی متولیان مربوطه امر انجام یابد.
نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه یکی از دلایل عمده وجود سگ های ولگرد را عدم دفن بهداشتی زباله ها و رها سازی انبوهی از پسماندها در برخی از نقاط خاطر نشان ساخته و افزود: اینگونه مدیریت پسماند به هیچ وجه شایسته شهرستان نبوده و می تواند خسارات جبران ناپذیری را برای افراد جامعه به بار نشاند.
رحمانی هزاررود با اشاره به اینکه در ایام نوروز سال 1397 تعداد قریب به 100 هزار گردشگر وارد شهرستان شده اند، گفت: فرمانداری با آمادگی کامل در کنار متولیان حوزه مدیریت پسماند می باشد و در این باره از مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خواست تا در راستای اجرای قوانین مربوطه و برخورد با خاطیانی که باعث بروز مسائلی شده اند اقدام قاطعی انجام داده و نسبت به ارتقای سیمای ظاهری شهرستان توجه ویژه ای داشته باشند.
فرماندار سلطانیه همچنین به جانمایی جدید محل دفن بهداشتی زباله توسط شهرداری سلطانیه اشاره و از مدیر حفاظت محیط زیست استان خواست تا درجهت انجام مابقی امور اقدامات لازم را به منصه ظهور برسانند.

ارسال نظرات