معاون بسیج مساجد سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

بسیج و کانون باید پرچمدار وحدت در بین ارکان مسجد باشند

معاون بسیج مساجد سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(حفظه الله) در جمع علمای خراسان شمالی مبنی بر تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: بسیج و کانون باید پرچمدار وحدت در بین ارکان مسجد باشند.
کد خبر: ۹۰۶۷۸۴۹
|
۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

سرهنگ پاسدار جعفر اسلامی، معاون بسیج مساجد سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان عنوان کرد: از زمان شکل گیری کانون های فرهنگی هنری در مساجد هرمزگان، تعامل خوبی بین این تشکل مردم نهاد و بسیج وجود داشته است اما پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) این ارتباط تنگاتنگ و موثرتر شد.

 

وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان دو بازوی توانمند امام جماعت مسجد یاد کرد و افزود: رصد و شناسایی آسیب ها و تشکیل هیات اندیشه ورز واحد برای بررسی چالش ها و همچنین ارائه راهکارها برای رفع آن باید در اولویت برنامه های کانون و بسیج قرار گیرد.

 

سرهنگ اسلامی بر پرهیز از اقدامات کلیشه ای و موازی کاری، تاکید کرد: برنامه های همه ارکان مسجد به ویژه کانون های فرهنگی هنری و بسیج باید در راستای هم پوشانی همدیگر باشد.

 

وی با بیان اینکه یک مدیر کانون فرهنگی هنری و همچنین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج باید در قبال مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... جامعه پیرامون خود احساس مسئولیت کند، گفت: کانون و بسیج همواره باید در سایه مسجد و زیر نظر امام جماعت حرکت کنند.

 

معاون بسیج مساجد سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به تاکید رهبری بر فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: این فرمایشات بیانگر نقش مهم و جایگاه رفیع کانون ها دارد و همه باید در برابر تحقق این اوامر معظم له احساس مسئولیت کنند.

 

وی با یادآوری اینکه بحث «مسجد محوری» در اولویت فعالیت های بسیج قرار دارد، بیان کرد: سپاه امام سجاد(ع) همواره از فعالیت های مساجد به ویژه برنامه های فرهنگی حمایت کرده و خواهد کرد.

 

اسلامی به برخی از تعاملات سپاه امام سجاد(ع) و دبیرخانه کانون های مساجد اشاره و اظهار کرد: در سال های اخیر همکاری های بسیار خوبی از جمله همراهی در برپایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، همایش کریمه اهل بیت(س)، اردوی سفیران ولایت بین بسیج و کانون را شاهد بوده ایم.

 

وی تصریح کرد: این نگاه حمایتی بسیج از کانون های فرهنگی هنری مساجد از عالی ترین مقام(فرمانده سپاه امام سجاد) تا همه رده های بسیج ساری و جاری است.

 

گفتنی است، مقام معظم رهبری(حفظه الله)، 19 مهرماه 1391 در خراسان شمالی بر فعال کردن کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از طریق همکاری با پایگاه های بسیج و با مدیریت ائمه جماعت تاکید کردند.

ارسال نظرات