خبرهای داغ:
صالحی در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی:

رویکرد رسانه ای نمایشگاه قرآن از همین امروز روشن شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهل و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی گفت: رویکرد رسانه‌ای نمایشگاه قرآن باید از همین امروز روشن شود و ارتباط عمیق و قوی بین رسانه‌ها باشد.
کد خبر: ۹۰۶۸۰۱۲
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، چهل و هشتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی، پیش از ظهر امروز شنبه ۲۱ مهرماه به ریاست سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کنفرانس دفتر وزیر برگزار شد.

صالحی در این نشست با اشاره به اینکه مشارکت‌گرایی و هم‌افزایی نهادهای قرآنی، مهم‌ترین هدف برگزاری چنین جلساتی است، ‌بیان کرد: باید برنامه‌های قرآنی نهادها را اجرایی‌تر و فعال‌تر دنبال کنیم و برنامه‌ها باید پیوند بهتری با اسناد بالادستی داشته باشند. نکات و پیشنهاداتی که مسئولان و نمایندگان نهادها در حوزه قرآنی ارائه می‌کنند، می‌تواند چراغ راه ما برای ادامه مسیر باشد.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، یک تابلو و آبروی قرآنی کشور است که باید به آن اعتبار بدهیم تا شرمنده خدمت به قرآن نباشیم. مجموعه پیشنهادهای اجرایی این جلسات بررسی و ارزیابی و در نمایشگاه‌های بعدی دنبال و اجرایی می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر استمرار در فعالیت‌ها، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی باید در طول سال استمرار داشته باشد و به این‌صورت نباشد که پس از پایان نمایشگاه خیالمان راحت شود و تا چند ماه مانده به نمایشگاه بعدی اقدامات جدی صورت ندهیم و تازه آن‌زمان بخواهیم برای برگزاری نمایشگاه تصمیم‌گیری کنیم.

صالحی تأکید کرد: باید با رویکرد اصلاح سیاست‌ها، مشارکت‌گرایی و ارزیابی اطلاعات به این مقوله نگاه کنیم. این نمایشگاه فقط متعلق به معاونت قرآن و عترت نیست، بلکه یک نمایشگاه بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی است. دستگاه‌های عمومی و خصوصی و موسسات باید با این نگاه مشارکت کنند. باید هرسال با یک تراز متفاوت از سال‌های قبل نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در برپایی این رویداد بزرگ قرآنی، افزود: رویکرد رسانه‌ای نمایشگاه قرآن باید از همین امروز روشن شود و ارتباط عمیق و قوی بین رسانه‌ها و نمایشگاه وجود داشته باشد. از همین امروز باید نسبت رسانه‌ها و به‌طور ویژه رسانه ملی با نمایشگاه به‌طور جدی و عمیق و شفاف مشخص شود. البته هنوز با حد مطلوب آن فاصله زیادی داریم. باید در شورای سیاستگذاری طوری عمل شود که این فضای ارتباطی جدی‌تر برقرار شده و ضعف‌های موجود برطرف شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها