قصه پر غصه کتاب و کتاب خوانی

فرماندار شهرستان بیجار گفت: مساله مطالعه و کتابخوانی و بی رونقی بازار حوزه کتاب در جامعه به یک قصه پرغصه تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۰۶۸۱۷۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، علی اکبر ورمقانی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوزه فرهنگی یکی از مباحث مهم در ارتقا توسعه استان است و بر همین اساس باید بیشتر اهمیت بدهیم.

فرماندار شهرستان بیجار با تاکید بر اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باید در طول سال تکرار شود، افزود: کردستان یک استان فرهنگی است که مردمان آن شور و نشاط خاصی برای خواندن کتاب دارند و باتوجه به این شرایط برگزاری نمایشگاه کتاب امری پسندیده است.

وی ضمن اشاره به اینکه بحث کتاب و کتابخوانی در جامعه مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: سرانه کتاب در استان به شدت رو به کاهش است و این مهم می‌طلبد با چنین رویداد‌های فرهنگی انگیزه کتاب خوانی را بالا ببریم.

ورمقانی با بیان اینکه باید اطلاع رسانی خوب و دقیقی برای این رویداد‌ها آنجا شود، گفت: نمایشگاه‌های فرهنگی باید در کردستان جایگاه خوبی پیدا کند و مردم بیشتر به آن ترغیب داشته باشند و بر همین اساس به دلیل اهمیت بالای این نمایشگاه تمام اعضای شورای تامین این شهرستان در این نمایشگاه حضور پیدا کرده ایم.

فرماندار شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: مردمان شهرستان بیجار در بحث کتاب و کتابخوانی جایگاه خاصی دارند و امیدواریم در آینده بتوانیم چنین نمایشگاه‌هایی در این شهرستان برپا بکنیم.

وی در پایان یادآور شد: فرمانداری شهرستان بیجار این توانایی را دارد که در بحث خرید کتاب و مسائل فرهنگی دستگاه‌های اجرایی را حمایت کند.


انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات