فرماندار بروجرد

تنها در حوزه پاسخگویی به بحران قوی ظاهر می‎شویم

فرماندار بروجرد با انتقاد از ضعف عملکردی در برخی از حوزه‎های مدیریت بحران گفت: تنها در بخش پاسخگویی به بحران قوی ظاهر می‎شویم.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۲۰
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، رضا آریایی امروز در جلسه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بروجرد با اشاره به ضعف  عملکردها در حوزه مدیریت بحران در بخش‎های پیشگیری و بازسازی اظهار کرد: در زمان وقوع حوادث احتمالی در وهله اول باید از شایعه‎سازی و گسترش اخبار کذب جلوگیری کرد و بنابراین مدیران باید اطلاع‎رسانی صحیح را از طریق رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‎های انجام دهند.

وی از مدیران دستگاه‎های اجرایی خواست که فعالیت‎هایی را در حوزه‎های پیشگیری و آموزشی انجام داده و در این زمینه قوی ظاهر شوند.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه در حوزه پدافند غیر عامل تنها در زمینه برنامه‌های پیشگیرانه کار می‎شود، گفت: اتخاذ یک سری تمهیدات برای تهدیدهای احتمالی تنها بخشی از کار است و نباید به آن بسنده کرد.

آریایی اظهار کرد: نباید فکر کنیم که هیچ اتفاقی نمی‎افتد، چرا که ممکن است حوادث و تهدیدها هر لحظه خود را نشان داده و تبعات بسیار سنگینی را به دنبال داشته باشند.

وی عنوان کرد: وظایفی که در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران به ادارات محول می‎شود، چیزی جدای از وظایف روتین دستگاه‎های اجرایی نیست و نباید از آن‎ها غافل شد.

فرماندار بروجرد با اشاره به تشکیل کارگروه‌هایی در حوزه پدافند غیر عامل در این شهرستان تاکید کرد: در حالی مدیران ادارات برای انجام اقدامات محوله نبود بودجه و اعتبار را بهانه می‎کنند که این اقدامات جزو وظایف روزانه و سازمانی آن‎ها محسوب می‎شود.

آریایی ادامه داد: با توجه به تشکیل و فعالیت کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل برخی دستگاه‎های اجرایی کارهایی را انجام داده‎اند، اما در برخی دیگر هیچ اتفاقی رخ نداده است.

فرماندار بروجرد سپس از مدیران خواست که نصب دوربین‎ها و تامین برق اضطراری را جدی گرفته و در دستور کار قرار دهند و بیان کرد: با توجه به اینکه دهیاران مسئول مدیریت بحران در روستاها هستند، بخشداران هماهنگی با دهیاران را در دستور کار داشته باشند.

آریایی سپس خطاب به مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان بروجرد گفت: برای انجام کارها خودتان پای کار بوده و منتظر مدیران استانی و بالا دستی نباشید.

وی با انتقاد از خاموش بودن برخی محورها اظهار کرد: تامین روشنایی معابر بین شهری باید به صورت جدی پیگیری شده و در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات