فعالیت ۳۰۰ واحد تولیدی مصالح ساختمانی استاندارد

معاون ارزیابی و انطباق استاندارد استان با بیانفعالیت ۳۰۰ واحد تولیدی مصالح ساختمانی استاندارد اینکه براساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد هر گونه تولید و عرضه کالاهای مشمول استاندارد اجباری در حوزه صنایع ساختمانی بدون داشتن پروانه استاندارد معتبر ممنوع است گفت: با هدف صیانت از ایمنی و سلامت مردم، با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد حقوقی می شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۳۵۷
|
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
ابوالفضل موسویان افزود: ازابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ مورد بازرسی در زمینه استاندارد سازی در محصولات ساختمانی شامل بتن آماده، شن و ماسه، بلوک سقفی پلی استایرن، تیرچه، خرپا سقفی و شیشه دوجداره در استان انجام شده است.
وی افزود: پرونده بیش از ۱۵۰ واحد متخلف تولید کننده مصالح ساختمانی نیزکه بدون مجوز‌های قانونی بودند به مراجع قضایی ارسال شد.
وی همچنین بر لزوم استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در ساخت و ساز‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد هرگونه تولید و توزیع کالا‌های مشمول استاندارد اجباری بدون داشتن پروانه استاندارد ممنوع است.
موسویان ادامه داد: تولید مصالح ساختمانی نامرغوب، در واحد‌های تولیدی موجب ضرر و زیان به مصرف کننده می‌شود و در همین زمینه تمامی این کارگاه‌ها به طور دائم با نمونه برداری و انجام آزمون نظارت می‌شوندو در صورت مشاهده تخلف و عرضه محصولات بی کیفیت، طبق آیین نامه‌های اجرایی و مطابق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
در کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۶۰۰ کارگاه مصالح ساختمانی شناسایی شده که تنها ۳۰۰ مورد از آن‌ها استاندارد‌های لازم را دارند.
۲۲ مهرماه هرسال در تقویم ایران به نام روز جهانی استاندارد نام گذاری شده است.
ارسال نظرات