روابط عمومی ناحیه کوهبنان

مروری بر زندگانی «شهید اربعین» شهید مدافع حرم حجت الاسلام تقی پور

طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام تقی پور بیست و نهمین شهید روحانی مدافع حرم است که پس از سه مرتبه اعزام به سوریه، ظهر روز اربعین در حومه دیرالزور به فیض شهادت نائل آمد.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۲۴
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان , شهید مدافع حرم حجت الاسلام محمود تقی پور ظهر روز اربعین به شهادت رسید و خبر شهادت وی، یکشنبه 21 آبان رسانه ای شد.

در این گزارش نگاهی اجمالی به زندگی این طلبه شهید و جهادگر خواهیم داشت.

شهید مدافع حرم حجت الاسلام میرزا محمود تقی پور در سال 1361 در مشهد مقدس چشم به جهان گشود.
وی برای فراگیری دروس حوزوی و علوم دینی وارد حوزه علمیه مشهد و سپس به شهر مقدس قم مهاجرت و در این شهر ساکن شد.

بیست و نهمین روحانی شهید مدافع حرم تحصیلات حوزوی را تا سطح درس خارج ادامه داده و طلبه مدرسه علمیه جعفریه و امام باقر(ع) مشهد مقدس بود.

این شهید مدافع حرم عضو شورای مرکزی مؤسسه بلاغ مبین و مسؤول گروه جهادی طراوت ماندگار(فعال در زمینه محیط زیست) بود.

وی همچنین به عنوان دانش پژوه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تحت اشرافیت حضرت آیت الله مصباح یزدی در شهر مقدس قم بود.

حجت الاسلام تقی پور دو فرزند پسر و دختر به نام های زهرا 11 ساله و مرتضی 7 ساله از خود به یادگار گذاشته است.

وی پیش از این 3 مرتبه با نام جهادی ابوقاسم برای فعالیت های تبلیغی طی سال های 1395 و 1396 به سوریه اعزام شده بود و آخرین مرتبه از سوی گردان 102 حضرت معصومه(س) تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع) به سوریه اعزام شد.
بیست و نهمین روحانی شهید مدافع حرم حجت الاسلام مرزا محمود تقی پور در نهایت ظهر روز اربعین در حومه دیرالزور بر اثر تله انفجاری دشمنان اسلام به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
گفتنی است روحانی شهید مدافع حرم حجت الاسلام تقی پور به دلیل شهادت در روز اربعین به «شهید اربعین» معروف شده است.



حجت الاسلام علی شریفیان مهر از دوستان و همنوردان روحانی این شهید طلبه، گفت: وی افزون بر فعالیت های جهادی، فرهنگی و علمی، فعالیت ویژه ای در زمینه ورزشی داشت و از اعضای تشکیل دهنده مؤسسه فرهنگی ورزشی عالیان به شمار می رود و بارها در قالب تیم های کوهنوردی طلبگی به قلل مختلف کشور صعود کرده بود.

ارسال نظرات