خبرگزاری بسیج: هشتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری به ریاست حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در فرمانداری ویژه شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۵۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این نشست اظهار داشت: اقدامات فرهنگی در پویایی و نشاط جامعه نقش مهم و اثرگذاری دارند و بایستی از هر فرصتی برای تقویت این ظرفیت ها استفاده کرد.

 وی با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی هر شهری باید با ارزش ها و فرهنگ آن منطقه سنخیت داشته باشد، تصریح کرد: در غیر این صورت بین اجرای برنامه های فرهنگی خلل وارد می شود و در نتیجه توسعه شهر هم به کندی پیش می رود.

امام جمعه شهرری اضافه کرد: این منطقه همواره مهد فرهنگ و هنر بوده و چهر های شاخصی در زمینه های مختلف از گذشته تاکنون در ری فعالیت داشته اند که نیاز است تا این ظرفیت ها بیشتر شناسایی و معرفی شوند.

 وی گفت: شورای فرهنگ عمومی باید متناسب با شرایط در برخی از مولفه های فرهنگی متمرکز شود و دستور کار عملیاتی برای بهبود شرایط ارائه دهد.

 در ادامه «هدایت الله جمالی پور» فرماندار ویژه شهرستان ری نیز گفت: ما باید از کمیت گرایی به سمت کیفیت گرایی و از وظیفه گرایی به نتیجه گرایی پیش رفته و دستگاه های مختلف در این زمینه فعال شوند.

 وی با اشاره به نقش شورای فرهنگ عمومی در ثبات نظام و انقلاب افزود: ما اگر بخواهیم انقلاب با قدرت بیشتر به حرکت خود ادامه دهد باید سرمایه اجتماعی و معنوی را تقویت کرده و این مهم بصورت گسترده در کشور انجام شود و در این میان نقش شورای فرهنگ عمومی یک نقش راهبردی است.

 

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری گفت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، هفته فرهنگی ری از  18 تا 23 آذرماه همزمان با هفته ولادت و گرامیداشت حضرت عیدالعظیم (ع) با هدف شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه برگزار می شود.

 

وی اظهار داشت: کلیات این طرح در شورای فرهنگی عمومی شهرستان تصویب و جزئیات آن نیز در دست بررسی است.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه 20، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، اداره تبلیغات اسلامی، بخشداری ها و مسئول فرهنگی آستان عبدالعظیم (ع) در این زمینه تشکیل شده است.

 

وی با بیان ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ری گفت: این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی، تمدن و معارف دینی و حوزه گردشگری پیشقدم بوده و در تمامی مراحل انقلاب درخشیده است.

 جمالی پور افزود: شخصیت های فرهنگی بسیاری در این شهرستان زیسته و یا مدفون هستند که نیاز است تا ظرفیت این اشخاص برای مردم به خوبی بیان شود.

 وی عنوان کرد: دانشگاه ها درهفته فرهنگی ری وارد عمل شوند و با برگزاری همایش در حوزه کاری خود، تمامی ظرفیت های این شهر را به مردم نمایش دهند، ضمن اینکه دستگاه های اداری شهرستان ری باید در این زمینه هم افزایی بیشتری داشته باشند.

 در ادامه «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز با اشاره به تعیین شاخص ها و محور های هفته فرهنگی شهرستان ری افزود: حدود 50 عنوان برنامه اصلی طراحی شده که این برنامه ها در تمامی بخشها و روستاهای شهرستان ری به صورت ویژه و یا همزمان اجرا خواهد شد.

 وی افزود: امسال هفته ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) به هفته نشاط عمومی و تبیین فضائل اهل بیت عصمت و طهارت (ع) تبدیل خواهد شد و تمامی ساکنین شهرستان ری نیز از این برنامه ها بهره مند خواهند شد.

 

 

ارسال نظرات