برگزاری همایش سه ساله های حسینی در فارسان

همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(سلام الله علیها) ، همایش سه ساله های حسینی در فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۳۵
|
۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با سالروز شهادت نازدانه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) همایش سه ساله‌های حسینی در شهرستان فارسان برگزار شد.

این همایش هم‌زمان با سراسر کشور و باهدف بزرگداشت مقام شامخ حضرت رقیه (سلام الله علیها)، معرفی شخصیت رقیه خاتون (سلام الله علیها) و ترویج آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم السلام) در حسینیه الزهرا سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

در این همایش کودکان و مادران شرکت‌کننده با سردادن شعار لبیک یا حسین (علیه السلام)، لبیک یا رقیه (سلام الله علیها)، عشق و ارادت خالصانه خود را به نسبت به ساحت مقدس اهل‌بیت (علیهم السلام) به‌ویژه حضرت رقیه سه‌ساله دختر گرامی امام حسین (علیه السلام) ابراز می‌دارند.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت زینب (سلام الله علیها) در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: همایش سه ساله های حسینی هرساله با هدف ایجاد شور حسینی در بین کودکان و آشنایی هرچه بیشتر آنان با فرهنگ و شور حسینی برگزار می‌شود تا محبت ائمه اطهار و امامان معصوم(علیهم السلام) در دل عموم مردم و به‌ویژه کودکان و نوجوانان پررنگ‌تر شود.

خانم اسدی افزود: در میان سه‌ساله‌های حسینی حضرت رقیه خانم سلام‌الله علیها دختر سه‌ساله حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را داریم که زندگانی این بزرگوار دارای آموزه‌های تربیتی بسیار عمیقی بوده و نگاه به زیبا به زندگانی این پدر و دختر در روز عاشورا امروز درس مهم جامعه ما می‌باشد.

فرمانده حوزه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها)در پایان گفت: همه تا ابد بندگی خداوند را مدیون امام حسین (علیه السلام) هستیم زیرا ایشان با نثار جان خود ارتباط میان انسان و خدا را تعریف و تحکیم کردند و صحنه‌هایی را به وجود آوردند که درس زندگی ما و انسان‌های آزاده جهان است.

ارسال نظرات