ترمینال ۸ هکتاری در فرودگاه مهرآباد ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که فرودگاه مهرآباد اوایل دهه جاری به نمایشگاهی از چالش‌ها برای کشور تبدیل شده بود از برنامه ساخت ترمینال ۸۰ هزار مترمربعی در این فرودگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۷۶
|
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیس بسیج مهندسین عمران و معماری ، رحمت‌الله مه‌آبادی در آیین بهره‌برداری از  10 پروژه ارتقاء خدمات فرودگاهی در مهرآباد، اظهار کرد: فرودگاه مهرآباد به عنوان کهن‌ترین فرودگاه کشور متاسفانه به دلیل بی مهری پیشین در چند ساله ابتدایی دهه 90،  به نمایشگاه‌هایی از چالش‌ها، ضعف‌های زیرساختی ، کمیت، کیفیت و حتی چالش ایمنی در صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور تبدیل شده بود.

وی در عین حال با بیان این‌که در 3.5 سال اخیر این فرودگاه به نمادی از مدیریت جهادی تبدیل شده است، افزود: امروز مهرآباد با همه چالش‌ها، بر اساس ارزیابی بین المللی در جایگاه چهارم برتر منطقه و یکصد فرودگاه برتر جهان قرار گرفته است.

وی از افتتاح باند 29 بتنی راست فرودگاه مهرآباد به عنوان اَبر پروژه یاد کرد و بیان کرد: این پروژه با اعتبار 130 میلیارد تومانی پس از چهل سال اجرا شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به ارتقا ضریب ایمنی فرودگاه مهرآباد با بهره‌برداری از این پروژه، گفت: این پروژه به طور همزمان با انجام پروازها اجرایی شده و پروازها به هیچ عنوان در زمان ساخت باند 29 بنتی راست کاهش نیافت.

مه‌آبادی با بیان این‌که طی سه سال و نیم اخیر 50 پروژه با اعتبار بالغ بر 450 میلیارد تومان در فرودگاه مهرآباد یا به بهره‌برداری رسیده یا در شرف افتتاح است، اظهار کرد: تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از چند پروژه دیگر تحولات بزرگی در فرودگاه مهرآباد روی می‌دهد.

وی با بیان این‌که سهم 11درصدی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مهرآباد برای توسعه کافی نیست، افزود: امیدواریم با همکاری ارانگان‌های مختلف از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانیم ترمینال 80 هزار مترمربعی فرودگاه مهرآباد را با همکاری بخش خصوصی اجرایی کنیم.

وی وزیر راه و شهرسازی را عامل مهم در ساماندهی بخش فرودگاهی کشور و توسعه زیرساخت‌های این حوزه اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات