خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

اعتبارات فرهنگی آذربایجان شرقی خیلی پایین تر از کف نیاز استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اعتبارهای فرهنگی این اداره کل جوابگوی فعالیت های حوزه های مختلف فرهنگی و هنری استان نیست، افزود: اعتبارهای فرهنگی استان در سال ٩٧ با وجود سه برابر شدن به ١٠ میلیارد ریال رسیده که این اعتبار خیلی پایین‌تر از کف نیاز استان برای ایجاد تحرک در این حوزه است.
کد خبر: ۹۰۶۹۳۱۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور با اشاره به اینکه ١٠٠ انجمن فعال در ٣٦ حوزه فرهنگی و هنری تحت پوشش این اداره کل است، گفت: با این اعتبار اندک باید از آن ها حمایت کرد .

وی با بیان اینکه اکثر مجتمع های فرهنگی استان در حال استهلاک است، یادآوری کرد: نگهداری و جلوگیری از استهلاک این مجتمع ها در شهرستان ها به حدود چهل میلیاردریال اعتبار نیاز دارد.

محمدپور ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر می تواند پشتوانه حوزه اقتصادی باشد ولی نظام بودجه ریزی از این حوزه غافل بوده در حالی که این حوزه زاینده و ثروت خیز است.
وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی دولت با خرید تضمینی از کشاورزان برای تولید محصولات راهبردی حمایت می کند، اظهار داشت: در صورت حمایت دولت از هنرمندان، تولید کنندگان، فیلم سازان، اهالی مطبوعات، ناشران و نویسندگان، کالای فرهنگی مورد نیاز در بخش داخلی و خارجی تولید می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز اعلام کرد: با وجود مشکلات موجود بر سر راه آن، این نمایشگاه امسال نیز از ٢٩ مهر تا ٤ آبان برگزار می شود.

محمدپور ادامه داد: با توجه به تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی قرار بود ٥٠ درصد هزینه نمایشگاه را استان پرداخت کند که تاکنون ٥ میلیارد ریال و کمتر از نیمی از آن تامین شده است با این حال تلاش می شود از محل صرفه جویی و سایر منابع، کسری رقم برگزاری نمایشگاه تامین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تعداد ناشران داخلی و خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه اظهار داشت: در سال گذشته از پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز حدود ٨٠٠ هزار نفر بازدید کردند و میزان فروش آن حدود ٦٥ میلیارد ریال بود.

محمدپور افزود: با توجه به میزان فروش نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز این نمایشگاه برای ناشران توجیه اقتصادی دارد و بعد از نمایشگاه تهران دومین نمایشگاه کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه به مطالبه مردمی، موسسه های آموزشی و مراکز دانشگاهی تبدیل شده است، گفت: امسال ٢٥ هزار متر مربع فضای سرپوشیده در اختیار ناشران قرار گرفته و توزیع بن کتاب از طریق اینترنت آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها