همایش حمایت از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) برگزار شد

خبرگزاری بسیج: همایش حمایت از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) با حضور، علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فراهانی نماینده شورای شهر وتوکلی شهردار منطقه19 وجمعی از مدیران شهرداری وبهزیستی شهرری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۶۴۵
|
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری ؛ همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه (س) همایش با عنوان حمایت از شیرخوارگاه حضرت رقیه (س) با حضور، علیجانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، فراهانی نماینده شورای شهر وتوکلی شهردار منطقه19 وجمعی از مدیران شهرداری وبهزیستی  شهرری در این شیر خوارگاه برگزار شد.

در این همایش توکلی شهردار منطقه19 با اشاره به اینکه سابقه تعامل با مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست را داشته، افزود: خداوند را شاکرم که در خدمت این عزیزان هستم و امیدوارم با همت و تلاش دست اندرکاران این مجموعه که انصافا بهشت را از آن خودکرده اند توفیق خدمات رسانی برایمان حاصل شود.

توکلی با تأکید بر اینکه وظیفه انسانی، دینی و اعتقادی همه ما کشیدن دست نوازش بر سر فرزندان بی سرپرست است صبر و شکیبایی و ایفای نقش ارزشمند کادر این مجموعه در خدمت رسانی به این کودکان را قابل ستایش دانست.

در ادامه این همایش مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کودکان این مجموعه نعمت محرومیت را تجربه کرده اند خاطر نشان کرد: نعمت محرومیت بزرگترین نعمت است زیرا باعث خلاقیت و رشد فردی می شود همانطور که معلولین در مسابقات پاره المپیک موفق به کسب مدال های زیادی شده اند.امیدواریم  اعضای شورای اسلامی شهرتهران  بتوانند با تصویب قوانینی علاوه بر خدمت رسانی شرایط را برای رشد و بالندگی این اقشار فراهم کنیم.  وی با اشاره به اینکه منطقه 19درمنتهی الیه شهر تهران قرار دارد و با داشتن حداقل امکانات ،اما شهروندان این منطقه  قابلیت نقش آفرینی درعرصه های گوناگون آینده کشور دارند.

فراهانی بیان کرد : وظیفه ما کمک به این شیر خوارگاه گمنام و تلاش برای دریافت خدمات بیشتر و بهتر با دعوت از خیرین برای فراهم کردن امکانات متعدد آموزشی، فرهنگی، رفاهی و... تا رشد و بالندگی این نسل فراهم شود.عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هیچ سرمایه گذاری بالاتر از سرمایه گذاری در پرورش این کودکان نیست افزود: دست تمام کسانی را که برای بالندگی این کودکان تلاش می کنند می فشارم زیرا رضایت مردم در همین راستا فراهم می شود.عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: اگر از افراد با شرایط خاص، مراقبت نکنیم و در این زمینه نقصان داشته باشیم، این افراد توانایی های لازم برای برخورداری از فرصت های برابر را از دست می دهند.

سپس در این همایش محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه بیشتر به عدالت اجتماعی افزود: دولت، مجلس، مدیریت شهری و اجرایی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه بر مبنای عدالت اجتماعی دارند زیرا پیشرفت بدون عدالت اجتماعی موجب افزایش فاصله طبقاتی خواهد شد.علیجانی زمانی با تأکید بر سفارش ائمه به اهتمام ویژه در امور مسلمین خاطر نشان کرد: ما به دستور عقل و شرع باید به امور اجتماعی توجه و زندگی با کیفیت برای مردم فراهم کنیم تا زندگی شهروندان در ابعاد گوناگون توسعه یابد زیرا زندگی و توسعه بدون عدالت اجتماعی آسیب های اجتماعی را به ارمغان می آورد.

شایان ذکر است در انتهای این برنامه از زحمات و تلاش های مدیریت این مجموعه و یک شهروند نابینا به مناسبت روز عصای سفید تقدیربعمل امد و علی توکلی شهردار منطقه 19 با همراهی مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، محسن علیجانی زمانی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از وضعیت این شیرخوارگاه با کودکان دیدار و از آنها دلجویی کردند.

ارسال نظرات