مدیرکل بیمه سلامت لرستان

وجود هزار و ۱۱۲ بیمار خاص در لرستان

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: بیماران خاص هزار و ۱۱۲ بیمار خاص در استان داریم که سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان برای درمان آن‌ها هزینه شد.
کد خبر: ۹۰۷۰۵۴۴
|
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شاهدخت فتحی بیرانوند امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های استان لرستان بیان کرد: برای 7 روز هفته بیمه سلامت از 27 مهر تا سوم آبان برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها برنامه‌های ویژه برای اطلاع بخشی و آگاهی دادن به شهروندان است.

وی بر بحث توانمندسازی مرتبطان با نظام بیمه سلامت تأکید نمود و افزود: ظرفیت‌های محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث اطلاع‌رسانی و توانمندسازی می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اظهار داشت: سازمان الکترونیک و هوشمند سازی از شعارهای هفته بیمه سلامت است که در پی آن تلاش می‌شود از طریق هوشمندسازی بتوان بدون حضور فیزیکی افراد ارائه خدمات به آن‌ها داد.

وی دسترسی به نظام ارجاع را موجب دسترسی به خدمات با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت دانست و گفت: نظام سلامت باید یک سیستم فرایند محور باشد تا افراد بتوانند در جای مناسب خدمات مناسب ببینند که در این راستا برای نظام ارجاع اقدامات خوبی صورت گرفته است.

فتحی بیرانوند پوشش بیمه همگانی را از دیگر شعارهایی هفته بیمه سلامت برشمرد و عنوان کرد: حقوق شهروندی و مشتری مداری از دیگر شعارهای هفته بیمه سلامت است که تحقق این شعار با استقرار سامانه الکترونیک صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مطالبه گر بودن افراد را در تحقق حقوق شهروندی بسیار مؤثر دانست و افزود: تجمیع منابع و خرید راهبردی یک موضوع مهم است که خرید راهبردی به ابن معنی است که چه اقلامی از کجا و با چه روشی به‌صورت کاملاً معین از یک موسسه که ویژگی‌های ارائه خدمت مطلوب را دارد، خریداری شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در ادامه عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مطالبات داروخانه‌ها در سال 96 کاملاً پرداخت شده و مطالبات سال 97 نیز بروز است.

وی از پرداخت مطالبات پزشکان تا شهریور 96 خبر داد و یادآور شد: در سال 97 نیز 60 درصد مطالبات تا تیر ماه پرداخت شده است.

فتحی بیرانوند گفت: سهم پرداخت بیمه سلامت به کل مؤسسات غیردولتی در استان هر ماه 4 میلیارد و 100 میلیون تومان و مؤسسات دولتی 13 میلیارد و 900 میلیون تومان است.

وی بیان داشت: از سال 93 تا کنون حدود 270 هزار دفترچه بیمه سلامت به‌صورت رایگان در لرستان صادر شده است.

وی با بیان اینکه 113 مرکز بهداشتی درمانی به 637 هزار روستایی ارائه خدمات می‌دهند، یادآور شد: در مجموع 759 موسسه طرف قرارداد به بیمه‌شدگان ما خدمات ارائه می‌دهند.

فتحی بیرانوند گفت: در بحث بیماران خاص هزار و 112 بیمار خاص در استان داریم که سال گذشته 18 میلیارد تومان برای درمان آن‌ها هزینه شد.

وی خاطرنشان کرد: کلیه خدمات به بیماران دیالیزی رایگان بوده و در بحث بیماران ام‌اس نیز حدود 95 تا 100 درصد خدمات درمانی به‌صورت رایگان ارابه می‌شود مگر اینکه بیمار از داروهای خارجی دارای مشابه داخلی استفاده کند که در این صورت بیمار باید مابه‌التفاوت را پرداخت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات